Dr. Xenia je novonastala skupna večspolna entiteta. Sestavlja jo preplet štirih oseb (umetnic Andreje Džakušič, Keiko Miyazaki, Ive Tratnik in umetnika Simona Macuha), ki so v preteklosti sodelovale v različnih medsebojnih povezavah, a nikdar v prav takšni obliki. Dr. Xenia je tako kolektivna oseba srednjih let, ki združuje različne identitete. Te so se skozi izobrazbo, vzgojo in delo oblikovale v aktivno, celo aktivistično persono, ki ne verjame, da je svet mogoče spreminjati, a si želi početi ravno to. Sam_a zase pravi, da je »etično kolektivno telo«, kar pomeni, da se mora ves čas truditi za lastno toleranco do vseh svojih sestavnih delov, izjav in dejanj. Skozi ustvarjalni proces si prizadeva emancipirati najprej samo_ega sebe in nato v emancipacijski proces kot aktivne gledalke_ce vključiti tudi druge. V svojih performativnih akcijah domišljeno uporablja preproste humorne mehanizme, s katerimi zrcali in hkrati sprevrača družbeno ustaljene vzorce obnašanja. Gledalke_ce prek svojih s pomeni in asociacijami bogatih del vabi k aktivni interpretaciji in skupni debati, skozi katero se razkrivajo plasti pomenov. Po besedah dr. Xenie je njena_gova estetika relacijska v Rancièrovem smislu, saj svojo publiko razume kot aktivne, razmišljujoče subjekte in ne zgolj pasivne uživalke_ce simulakrov spektakla.
(Vir: odlomek iz kuratorskega besedila Vesne Bukovec, Ane Grobler in Sebastiana Krawczyka ob razstavi Dr. Xenia: Četrti vogal – Pravice za naše boje (27. Mednarodni festival sodobnih umetnosti – Mesto žensk), Galerija Alkatraz, 2021)
Foto: Milojka Drobne
Produkcija: Siva, Ivanke, Ivan, Anko, 2021
Video je arhivski pregled posnetkov ter fotografij skupnih javnih akcij in performansov, ki so jih umetnice Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik in umetnik Simon Macuh v obdobju od leta 2010 do leta 2021 izvedle_i v okviru različnih med...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Peti iz niza performansov – njegov naslov je hkrati tudi naslov razstave – je edini, ki ga Dr. Xenia izvede v živo ob sodelovanju publike. Tudi tega definira prostor, štirje vogali Galerije Alakatraz tvorijo boksarski ring, ki postane...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Prdeča ruleta je pravzaprav piknik na travi, ki nas lahko spomni tudi na znano Manetovo sliko, čeprav so tokrat vse_i prisotne_i oblečene_i. Naslov se nanaša na rusko ruleto, avtorice_ji pa namesto nabojev streljajo prdce. Parodija ob...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Moški, ne jezi se je najprej feminističen odgovor na znano podobo partije šaha (oblečenega) Marcela Duchampa z (golo) Eve Babitz iz leta 1963. Je pa tudi referenca na performans Mojca, ne jezi se, ki so ga leta 2013 na festivalu Rdeče zor...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
V performansu Hišica iz kart se dr. Xenia z vlakom ne pelje na sever ali zahod, ampak v smeri jugovzhoda. Na poti, ki je v prejšnji državi peljala v Kumrovec, v novi državi pa se konča na zadnji postaji pred hrvaško mejo, sku&scaro...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Zemljo krast dr. Xenia uprizori na zemljišču nekdanjega Rakuševega mlina v Celju, šolskega primera kapitalskih apetitov po parcelah na dobri lokaciji, ki izrinejo zamisli o neprofitnih prostorih za kulturo, namenjenih skup...