

Marko Košnik zajema in interpretira video v realnem času, bodisi v skupinskih ali solo performansih, v živi igri z glasbenicami_ki, igralkami_ci in plesalkami_ci. Ob programiranju videoinštrumentov razvija tudi interaktivna video okolja za soudeležbo publike, bodisi s sprotnim zajemom njihove podobe ali za “gibanje” po topografsko predposnetih prostorih. Tovrstna video instalacija LUX v MSUM, ki je v več modulih obratovala dobrih osem mesecev, je bila verjetno najdlje stalno delujoče interaktivno okolje v Sloveniji (2016–2017).
Z interpretacijo nadzornih videosistemov se je ukvarjal v projektih Zborogled (Kino Šiška, 2015), Parahouse_12 (Ullsteinhaus, Berlin 2009), Batiskaf Trst (Mala galerija, 2006), Parahouse (Dessau, 1997) in Figura v prostoru (Galerija Škuc, 1993). Med prvimi je natančno mapiral video na gib (s koreografinjo Matejo Bučar – predstava Cukrarna, premiera Medienbiennale Leipzig, 1994) in na premične zvočne objekte – sonorostate (Hfbk Hamburg, 1992; Bauhaus Dessau, 1993). V projektu Paparapapa (Galerija Kapelica, 1998) sta se avtorjevega petdnevnega javnega delovanja preko video-netcastov udeleževala tudi Mike Hentz (lociran v Frankfurtu) in Christian Vanderborgh (lociran v Parizu).
Izgon iz raja klasične videomontaže je doživel s produkcijo projekta Piazzetta Ljubljana, s katerim se je slovenska performerska scena iz KUD France Prešeren v neposrednem prenosu udeležila prve interaktivne televizije – Van Gogh TV: Piazza Virtuale, ki je sto dni povezovala piazzette širom sveta iz studija na documenti v Kasslu (1992) z uporabo satelitskih prenosov in prototipov prvih videotelefonov.
Polimedijski umetnik Marko Košnik je z Inštitutom Egon March od leta 1986 realiziral 70 produkcij, od tega 28 mednarodnih, s preko trideset projektnimi sodelavci, od Soloveckih otokov v ruskem polarnem krogu navzdol širom Evrope vse do Istanbula, in od Mehike na zahodu, Japonske na vzhodu in Indonezije na jugu.
V predavanju s prikazi videodokumentov bo primerjal konceptualne, tehnološke in kontekstualne spremembe v uporabi in razumevanju gibljivih slik v obdobju štirih desetletjih umetniškega delovanja.
Nekaj videodokumentov si lahko ogledate na youtube.com/c/egonmarch.
Fotografiji:
- portret umetnika, arhiv časopisne hiše Delo
- Video večer s Postajo DIVA: Marko Košnik, Galerija Photon, 22. 11. 2022, arhiv SCCA-Ljubljana
Produkcija: Inštitut Egon March , 2024
“DITOPIA ATMOS LJUBLJANA” (2024) je foto animacija s spremljajočo glasbo, ki jo je Marko Košnik realiziral na osnovi obsežne zbirke “walk – laps” fotografij. Zajel jih je med zvezno hojo po otvoritvah v nekaterih pri...
Produkcija: MMC Kibla v ko-produkciji z IEM, 2024
“DITOPIA KIBLA REMIX” (2024) - hyperlaps/walklaps foto animacija in glasba: Marko Košnik, glas: Barbara Thun (odlomki iz posnetka videoinstrumentalnega nastopa “Operabil Memotopia” v T-U-B-E Klangalerie, München –...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Photon, 2022
Posnetek dogodka Video večer s Postajo DIVA: Marko Košnik v Galeriji Photon, 22. 11. 2022. Polimedijski umetnik Marko Košnik je z Inštitutom Egon March od leta 1986 realiziral 70 produkcij, od tega 28 mednarodnih, s preko...
Produkcija: Inštitut Egon March , 2011
Ditopia Fragments 2008-09 je video dokument, ki temelji na odlomkih iz sprehajalnih animacij za interaktivne instalacije in performanse v živo Marka Košnika. Libreto Operabil POW Mousy napisal in izvedel Marko Košnik. Glasba in glas i...
Produkcija: Inštitut Egon March, 2007
Operabil Early Documents 2004-07 Video Marka Košnika za instalacijo Air base Nr.2, MQ Vienna, Dunaj, 2007. Branje zvočnega zapisa Operabil Vienna iz nastopa v živo za Serious Pop Lab 2 v Konzerthausu na Dunaju, 2005. Material, uporabljen v...
Produkcija: Inštitut Egon March, 2006
Posnetek predstave Operabil Kobe v Kubus Hall, Tesla – Berlin,14. 10. 2006. Barbara Thun – glasSumi Masayuki – ples Marko Košnik – koncept, interaktivni video inštrumentProdukcija: Inštitut Egon Ma...
Produkcija: Inštitut Egon March, 2006
Performativno predavanje Marka Košnika na Documenta Urbana 2 v Kasslu – javno branje ob živi manipulaciji video posnetkov v okolju SoftVNS – Max. Kratek povzetek o Laputi in motorju iz tretjega poglavja Gulliverjevih potovanj: Potovan...
Produkcija: Inštitut Egon March, 1996
A.B.sence, plesna predstava v interaktivnem okolju (gibanje v povezavi z lučmi, videom in algoritemsko računalniško glasbo) je bila premierno uprizorjena v Cankarjevem domu leta 1996. (Vir: Egon March Institute na Culture.si)Ples in koreografija:...
Produkcija: Inštitut Egon March (2001), 1994-1995
Cukrarna (Zuckerhaus, Sugarhouse) Video dokument (8:25) je sestavljen iz 34-minutnega performansa, izvedenega v: - Otvoritev Medienbiennale Leipzig, 1994 (premiera) - Cankarjev dom - Linhartova dvorana, Ljubljana, 1995 - Galerija Kapelica, Ljubljana, 1995...
Produkcija: Inštitut Egon March, 1994
BAUHAUS TUNINGS 1994 – video dokumentarec Ustvarjanje interferenčnih zvočnih polj v stavbi Bauhaus v Dessau za delavnico ARCHI-TONOMY z mednarodno skupino študentov, 28. 10.–11. 11. 1994, Electronic Media Interpretation Studio in...