Video je na voljo samo v fizičnem arhivu
Avtor/ica: A.B.B.A, Baraga, Ana, Anđelković, Bojan
Naslov: TV dušilec TV Dumper
Leto: 2012
Zvrst: Instalacija
TV Dušilec je video instalacija v kateri se medsebojno soočajo različni mediji. Gledalec je postavljen v ambient, ki je kolaž različnih posegov v medijski prostor. Gledalec prisustvuje discipliniranju televizijskega medija, ki je na nek način discipliniral samega gledalca. Avtor prikrito intervenira v TV program in dekonstruira sliko s novim slojem kolažiranja na osnovni video površini. A tudi zvok je televizije prešušča primat radijskem zvoku. Dekonstrukcija televizijske discipline in provokacija gledalca s različnimi mediji.
ABBA
na razstavi Vidim Tresk! - Laboratorij. AV inštalacije - v cafe Metropol na Kersnikovi
18. FEBRUAR 2012
ABBA
TV dušilec
ABBA
Ana Baraga Bojan Anđelković
S pomočjo novomedijske logike miksa oz. hibridizacije 'klasičnih' medijev - televizije, radia in risbe - zvočno vizualna instalacija TV dušilec preizprašuje in kritizira vlogo televizije, ki še naprej ostaja najbolj vplivni medij, kljub temu, da živimo v t. i. internetni dobi novih in socialnih medijev. Televizijski medij v instalaciji izgubi vso svojo moč z dvema zelo enostavnima 'analognima' intervencijama: a) zvok televizorja se izklopi in se namesto tega spusti šumenje radia in b) na zaslon televizorja se nalepijo dodatne, več ali manj prozorne plasti papirja ali kakega drugega materiala, s čimer televizijski medij popolnoma spremeni svojo funkcijo, „sporočilo“ programa pa dobi nov, včasih diametralno nasproten smisel od tistega, ki je „kodiran“ s strani ustvarjalcev TV- programa.
V 40-minutnem performativnem videu „TV dušilec“ so tako prikazani številni načini tovrstnih vizualnih intervencij na TV-zaslon, v glavnem s pomočjo avtorskih risb Ane Barage, v določenem trenutku pa se za kako minuto v videu pojavita tudi sama avtorja, in sicer posneta v realnem prostoru instalacije, s čim se še bolj problematizira „resničnost“ tistega, kar gledamo. Prek slušalk, ki so bile vtaknjene v šumeči radio na mizi, pa je poslušalec lahko sledil zvočni kulisi avtorske oddaje Bojana Anđelkovića iz Radia Študent: After Artefakt - oddaja za raziskovanje avtonomnega radijskega jezika v realnosti hibridnih medijev, konkretno se je vrtel Artefakt št. 57, naslovljen „Postscript on 'Postscript on the Societies of Control'“, ki si za izhodišče vzame istoimenski Deleuzov tekst, med drugim pa vključuje tudi izseke iz ekskluzivnih intervjujev s slovenskim novomedijskim umetnikom Markom Peljhanom in teoretikom novih medijev Levom Manovičem.
***
Instalacija je ponazarjala udobje dnevne sobe in v kavarniškem vzdušju vabila gledalca k daljšemu, kontemplativnemu opazovanju, poslušanju in branju (na mizi poleg radia je priložen Deleuzov tekst 'Postscript on the Societies of Control')
TV dušilec Alica
ABBA
Ana Baraga Bojan Anđelković
Instalacija TV dušilec Alica je konkretna razdelava ene izmed številnih intervencij, prikazanih v videu TV dušilec: vključuje realen TV-sprejemnik, ki ga gledalec sam upravlja, priloženi pa so printani 'TV dušilci' z ilustracijami avtorske knjige Ane Barage, Alice in Wonderland, ki jih gledalec sam zlaga na TV-zaslon v poljubne kolaže. V knjigi ilustracij, ki je stala na mizi pred TV- sprejemnikom, glavno vlogo igra Alice v vlogi soft-porn dive iz dvajsetih let dvajsetega stoletja: „Alice, ki je v svojem bistvu zgodba o emancipaciji in seksualni avtonomiji ženske, je s tem likom dobila dvoumno razsežnost. Njeno vlogo igra ženska, ki naj bi pozirala za pogled drugega, ki pa hkrati v to igro vstopa popolnoma ozaveščeno.“ (Ida Hiršenfelder, oddaja Art-area, 29. 02. 2012, Radio Študent)
Z vizualno podobo in tematiko knjige je bila povezana tudi zvočna kulisa, ki jo je poslušalec lahko slišal prek slušalk, vtaknjenih v šumeči radio: spet je šlo za radijsko oddajo After Artefakt, in sicer Artefakt št. 79: Alica v čudežni deželi, ki je s svoje strani, skozi „direkten prenos“ oz. rekonstrukcijo hišne atmosfere gledanja filmov, raziskovala, kako funkcionirajo filmi brez podobe. Konkretno je šlo za glasbeno porno komedijo Alica v čudežni deželi iz leta 1976, ki jo avtorja inštalacije gledata in komentirata v sproščeni hišni atmosferi.