Razstava in predstavitev instalacije intermedijske umetnice Sanele Jahić z naslovom Tempo Tempo, v katerem avtorica raziskuje razmerje med človekom in strojem v odnosu do delovne produktivnosti in časa. Instalacija je bila prvič razstavljena v okviru nominacij za nagrado skupine OHO v Galeriji P74 maja lani. Tempo Tempo sestavlja dvokanalni video in kinetični objekt - metronom, ki sproža električno iskro. Sanela Jahić obravnava družbo in posameznika v njej kot tehnološka orodja. V tem delu govori o pospeševanju produkcijskega procesa in izboljševanju delovne učinkovitosti, ki v kapitalističnih delovnih odnosih teži k neprestanem večanju konkurenčnosti in dobička. Sproščanje električne iskre hkrati predstavlja na hitro sproženo energijo in kratek stik. Video kanala vsebujeta arhivske posnetke raziskav, ki jih je v drugi polovici 19. stoletja opravil ameriški znanstvenik Frank Bunker Gilbreth na področju upravljanja časa in optimizacije gibanja v delovnem procesu. Podobno kot ruski projekcionisti v 20. letih 20. stoletja, je raziskoval najbolj učinkovite načine za izvajanje določenih gibov in nalog, da bi izboljšal učinkovitost delavskega ljudstva. Arhivske posnetke je umetnica so-postavila ob posnetke iz metalne industrije današnjega časa, v katerem je robotizacija in avtomatizacija produkcijskih procesov postala resničnost. Avtorica je z delavkami in delavci naredila številne video intervjuje o pomenu robotizacije delovnega procesa na njihov status človeških strojnih operaterjev. Njihove izjave je opremila tudi s statističnimi podatki o ceni vzdrževanja robotov in ceni človeške delovne sile. Naslov za instalacijo je umetnica vzela iz referencialnega polja avantgardnih umetnosti, iz agit-prop gledališke igre iz leta 1930, ki so jo uprizorili nemški migrantski delavci, ki so delovali v skupini Prolet-Buehne v New Yorku. Liki v igri so bili kapitalist, policaj in sedem ali deset delavcev. Besedilo iz gledališke igre ima ključno vlogo pri izgradnji sistema v avtoričini medijski instalaciji. Z združevanjem zgodovinskih in sodobnih materialov, statističnih podatkov in osebnih izjav, vizualnega, akustičnega in programskega jezika, skupaj z umetniškim in raziskovalnim pristopom, se delo Tempo Tempo ukvarja zelo večplastno z vprašanji percepcije, vloge tehnologije in osebnih pozicij ter kritiko kapitalističnih produkcijskih odnosov. O instalaciji Tempo Tempo bo v sklopu cikla Brez žebljev in podstavkov spregovorila avtorica Sanela Jahić, ki bo instalacijo ob tej priložnosti tudi razstavila v Projektni sobi SCCA. Delo bo na ogled do petka, 20. novembra.