Na samem začetku je bila reka Soča, divja reka, ki si skozi sotesko ni izdolbla le poti do morja, ampak je oblikovala in izklesala tudi značaje ljudi ob njej. In prav tam, kjer se skozi sotesko prebije na plan in se njena divjost umiri, stoji Solkan. Solkanci zato najbolje poznajo njeno dvojno nrav. Po tradiciji spretni mizarji so postali tudi odlični izdelovalci čolnov. Leta 1947 meja preseka tudi reko, na eni strani ostane Soča, na drugi Isonzo. Čolni ne smejo več pluti navzdol proti Gorici, lahko se usmerijo edino navzgor, proti toku. Leta 1959 sta Solkanca Tone Prijon in Pavle Bone osvojila prvo in drugo mesto na svetovnem prvenstvu v kajaku. Generacije so jima sledile in kljub novim oviram, vedno znova osvajale svetovni vrh. Kajakaški šport je postal šola in filozofija življenja nekega kraja. (Vir: Kinoatelje)
Nadja Velušček in Anja Medved sta mati in hči, obe režiserki in scenaristki, ki pogosto v tandemu snujeta dokumentarne filme, vezane predvsem na obmejni prostor z Italijo.
Dokumentarec o solkanskih kajakaših ni le zgodba o športnih uspehih, ampak je zgodba o ljudeh, ki so se naučili pluti proti toku in zmagali. (Anja Medved, Nadja Velušček)
Nadja Velušček in Anja Medved sta mati in hči, obe režiserki in scenaristki, ki pogosto v tandemu snujeta dokumentarne filme, vezane predvsem na obmejni prostor z Italijo. Sta dolgoletni sodelavki čezmejne organizacije Kinoatelje (Nova Gorica, Slovenija - Gorica; Italija). Ustanovili sta tudi Inštitut Kinokašča, ki je bil namenjen ohranjanju spominov in njihovi interpretaciji z raziskavami in produkcijo dokumentarcev. Tema njunih dokumentarnih filmov je mejna regija med Jugoslavijo / Slovenijo in Italijo ter njenimi prebivalci. Obdobje več kot šestdeset let po drugi svetovni vojni je prineslo znatne spremembe razmer in družbenega ozračja, kar ponuja obilo osebnih zgodb in kolektivnega spomina. Zanima ju zlasti preizkušanje osebnega in kolektivnega spomina prek osebnih zgodb ljudi, ki živijo na obeh straneh meje; raziskovanje zapletenosti „mejnih identitet“ in različnih konstruktov nacionalne zgodovine.