

Marko Košnik zajema in interpretira video v realnem času, bodisi v skupinskih ali solo performansih, v živi igri z glasbenicami_ki, igralkami_ci in plesalkami_ci. Ob programiranju videoinštrumentov razvija tudi interaktivna video okolja za soudeležbo publike, bodisi s sprotnim zajemom njihove podobe ali za “gibanje” po topografsko predposnetih prostorih. Tovrstna video instalacija LUX v MSUM, ki je v več modulih obratovala dobrih osem mesecev, je bila verjetno najdlje stalno delujoče interaktivno okolje v Sloveniji (2016–2017).
Z interpretacijo nadzornih videosistemov se je ukvarjal v projektih Zborogled (Kino Šiška, 2015), Parahouse_12 (Ullsteinhaus, Berlin 2009), Batiskaf Trst (Mala galerija, 2006), Parahouse (Dessau, 1997) in Figura v prostoru (Galerija Škuc, 1993). Med prvimi je natančno mapiral video na gib (s koreografinjo Matejo Bučar – predstava Cukrarna, premiera Medienbiennale Leipzig, 1994) in na premične zvočne objekte – sonorostate (Hfbk Hamburg, 1992; Bauhaus Dessau, 1993). V projektu Paparapapa (Galerija Kapelica, 1998) sta se avtorjevega petdnevnega javnega delovanja preko video-netcastov udeleževala tudi Mike Hentz (lociran v Frankfurtu) in Christian Vanderborgh (lociran v Parizu).
Izgon iz raja klasične videomontaže je doživel s produkcijo projekta Piazzetta Ljubljana, s katerim se je slovenska performerska scena iz KUD France Prešeren v neposrednem prenosu udeležila prve interaktivne televizije – Van Gogh TV: Piazza Virtuale, ki je sto dni povezovala piazzette širom sveta iz studija na documenti v Kasslu (1992) z uporabo satelitskih prenosov in prototipov prvih videotelefonov.
Polimedijski umetnik Marko Košnik je z Inštitutom Egon March od leta 1986 realiziral 70 produkcij, od tega 28 mednarodnih, s preko trideset projektnimi sodelavci, od Soloveckih otokov v ruskem polarnem krogu navzdol širom Evrope vse do Istanbula, in od Mehike na zahodu, Japonske na vzhodu in Indonezije na jugu.
V predavanju s prikazi videodokumentov bo primerjal konceptualne, tehnološke in kontekstualne spremembe v uporabi in razumevanju gibljivih slik v obdobju štirih desetletjih umetniškega delovanja.
Nekaj videodokumentov si lahko ogledate na youtube.com/c/egonmarch.
Fotografiji:
- portret umetnika, arhiv časopisne hiše Delo
- Video večer s Postajo DIVA: Marko Košnik, Galerija Photon, 22. 11. 2022, arhiv SCCA-Ljubljana
Produkcija: Inštitut Egon March, 1994
BAUHAUS TUNINGS 1994 – video dokumentarec Ustvarjanje interferenčnih zvočnih polj v stavbi Bauhaus v Dessau za delavnico ARCHI-TONOMY z mednarodno skupino študentov, 28. 10.–11. 11. 1994, Electronic Media Interpretation Studio in...
Produkcija: Inštitut Egon March , 1993
Dokumentarna kamera, izrezi vizualnih delov (preostali del predstave v temi) 30-minutnega programa – otvoritvena predstava 1. festivala Ostranenie, Bauhaus, Dessau, november 1993 Marko Košnik – režija, razvoj instrumenta, izvedba, pro...
Produkcija: Inštitut Egon March, 1991
Cavis Negra – performansi v jamah in podzemlju slovenskega Krasa1991, U-matic, Inštitut Egon March & Andrej Kregar, VPK, Ljubljana 1991, trajanje 10', kamera: Leon Oblak, fotografija / diapozitivi: Smiljan Šiska, režija, scenarij:...
Produkcija: Inštitut Egon March, 1991
1993 - različni formati, produkcija: Marko Košnik, kamera: Marko Košnik, scenarij in režija: Marko Košnik, kamera: Andrej Kregar, VPK, Ljubljana, 11' Scenarij in režija: Egon March Institute & Andrej Kregar, VPK, Ljubljana, 11'...
Produkcija: Andrej Kregar (VPK) & Inštitut Egon March, 1991
Video je nastal na osnovi večmedijskega projekta Bellum contra solem Asociacije Fusnet. Prikazuje večmesečne priprave številnih sodelavcev in sam potek projekta v novogoriškem blokovskem naselju na dan enakonočja leta 1991. Asociacija Fu...