Težko je videti alternativo
V Ameriki nimamo alternativne kulture. Namesto tega naša transgresivna in progresivna gibanja – kot kontra in underground kultura – obstajajo v odnosu do prevladujoče kulture, proti kateri se upirajo. Tako jih oblikuje ravno tisto, čemur se upirajo in kar poskušajo strmoglaviti. Za razliko od ameriškega kontrapunkta se slovenska alternativna kultura takšnim pastem izogne.
Alternativna kultura, ki hkrati obstaja znotraj in zunaj dominantne kulture, takšne odnose zaplete. Prekipevajoča z mutacijami in zlomi, je amorfna, nenehno spreminjajoča se in neobvladljiva. Je prostor, kjer se meje, ki opredeljujejo kulturo, razpustijo in porušijo. V nastalem vzniknejo razpoke novih prostorov, oblik in poti.
Izbor del ohlapno sledi krivulji alternativ, ki jih najdemo znotraj arhiva Postaja DIVA. Naj gre za dokumente Radia Študent ali Kluba Tiffany, eksperimentalne forme ali ekstatična praznovanja, ta dela kolektivno tvorijo zgodovino alternativnih poti, pozicij in prostorov. Gledana skupaj, dela pokažejo radikalni potencial za spodbujanje sprememb, ki jih imajo alternative tako na osebni ravni kot v javnem življenju. Podobno kot pri slovenski kulturi, se subtilna moč alternativne kulture kaže v zmožnosti odstopanja. Vsebuje močna izhodišča, ki tvorijo nove jezike in vizije, s katerimi je mogoče uresničiti transformativni potencial. Alternativa naši preteklosti, sedanjosti in prihodnosti se še naprej skriva in preži vse okoli nas. Preostane le vprašanje, ali si jo želimo videti. (Vir: Jake Yuzna)
___
Spletni dogodek je sestavljen iz uvodnega pogovora vodje Postaje DIVA Petra Cerovška z Jake Yuzna in kuriranega programa:
- Sašo Sedlaček, Veliki izklop, 2011
- Rok Sieberer – Kuri, Kres II. Razstava, 1990
- Borghesia, Divja horda, 1984
- Jurij Korenc, Oddaja o Radiu Študent, 1988
- Rok Sieberer – Kuri, Preveč slepi, da bi videli / Too Blind To See, 2000
- Neven Korda, Obnova, 1983
- Valérie Wolf Gang, Oddaljen spomin, 2014
- Alenka Pirman, Zapri oči in glej, 2006
- Neven Korda, 1 Sec of My Life, 2001
- Yuliya Molina, Nenad, 2017
- Gorazd Krnc, No Title Yet, 2000
- Ana Sluga, Away, 2006
- Jake Yuzna, The Alternative Can Be Hard to See, 2021
___
Jake Yuzna (1982, Minneapolis, ZDA) je umetnik_ca, filmski_a ustvarjalec_ka in kurator_ka. Njegov_njen prvenec OPEN je bil premierno prikazan na filmskem festivalu v Berlinu, kjer je postal prvi ameriški film, ki je prejel nagrado žirije Teddy. Yuznino delo je bilo med drugim predstavljeno v okviru New Museum of Contemporary Art, Walker Art Center, Red Cat, British Film Institute, Strelka, London Film Festivals ter v Cannesu, Berlinu in Oberhausnu. Je prejemnik_ca štipendij in nagrad Ameriškega filmskega inštituta, Fundacije Guggenheim, Creative Capital, Jerome Foundation, Frameline Foundation, Creative Time, McKnight Foundation, IFP in National Endowment for the Arts. Yuzna je ustanovil_a filmski program v Muzeju za umetnost in oblikovanje (NYC) ter Vključujoč in družbeno odgovoren laboratorij filmskega ustvarjanja pri FilmNorth (Minneapolis). Kuriral_a je projekte za Performa: The NYC Biennial of Performance Art, Moscow Biennial of Contemporary Art, mesto Los Angeles in Queeruption. Je avtor_ica knjig THE FUN: The Social Practice of Nightlife in NYC in NYC Makers ter objavlja prispevke v Artforumu.
www.jakeyuzna.com
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija, Kinodvor (Kinotrip), 2020
Videospot za skladbo Skupivn izvajalca SBO je nastal na delavnici videospota v produkciji SCCA-Ljubljana, Društvo Kraken, Luksuz produkcija in Kinodvor (Kinotrip).Mentorji: Matic Zavodnik, Matevž Jerman in Peter Cerovšek. Av...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2017
Okrogla miza v okviru projekta/razstave SCCA LAB o videospotih v 80. letih in danes, organizirana na festivalu kratkega filma FeKK leta 2017 (ZVOČNI POSNETEK). Sodelujoči: Neven A. Korda, Barbara Borčić, Matevž Jerman, Maja Prelog, Sašo &Scaro...