Moški, ne jezi se je najprej feminističen odgovor na znano podobo partije šaha (oblečenega) Marcela Duchampa z (golo) Eve Babitz iz leta 1963. Je pa tudi referenca na performans Mojca, ne jezi se, ki so ga leta 2013 na festivalu Rdeče zore z namenom zagovarjanja uporabe golote v umetniških delih izvedle_i Petja Grafenauer, Zoran Srdić Janežič in Simon Macuh. Tu je ob oblečenih ženskah polgoli moški, ki med igro nikakor ne pride do poteze. Igralne figure v obliki rdečih nabreklih in zelenih mlahavih penisov humorno aludirajo na splošno sprejeto dojemanje potence kot simbola moči, ki služi izkoriščanju drugih. Performans budi bogastvo asociacij in pokaže, da zgolj zamenjava razmerij moči med spoli v družbi, kjer vsa ostala razmerja ostanejo nespremenjena, poleg tega pa še vedno temeljijo na kapitalistični ureditvi, nikakor ni rešitev. (Vir: odlomek iz kuratorskega besedila Vesne Bukovec, Ane Grobler in Sebastiana Krawczyka ob razstavi Četrti vogal – Pravice za naše boje)
Delo je bilo premierno predstavljeno v okviru 27. Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti – Mesto žensk na razstavi Dr. Xenia: Četrti vogal – Pravice za naše boje v Galeriji Alkatraz v Ljubljani.
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Zemljo krast dr. Xenia uprizori na zemljišču nekdanjega Rakuševega mlina v Celju, šolskega primera kapitalskih apetitov po parcelah na dobri lokaciji, ki izrinejo zamisli o neprofitnih prostorih za kulturo, namenjenih skup...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
V performansu Hišica iz kart se dr. Xenia z vlakom ne pelje na sever ali zahod, ampak v smeri jugovzhoda. Na poti, ki je v prejšnji državi peljala v Kumrovec, v novi državi pa se konča na zadnji postaji pred hrvaško mejo, sku&scaro...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Prdeča ruleta je pravzaprav piknik na travi, ki nas lahko spomni tudi na znano Manetovo sliko, čeprav so tokrat vse_i prisotne_i oblečene_i. Naslov se nanaša na rusko ruleto, avtorice_ji pa namesto nabojev streljajo prdce. Parodija ob...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Peti iz niza performansov – njegov naslov je hkrati tudi naslov razstave – je edini, ki ga Dr. Xenia izvede v živo ob sodelovanju publike. Tudi tega definira prostor, štirje vogali Galerije Alakatraz tvorijo boksarski ring, ki postane...
Produkcija: Siva, Ivanke, Ivan, Anko, 2021
Video je arhivski pregled posnetkov ter fotografij skupnih javnih akcij in performansov, ki so jih umetnice Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik in umetnik Simon Macuh v obdobju od leta 2010 do leta 2021 izvedle_i v okviru različnih med...
Produkcija: SCCA–Ljubljana, Galerija Photon, 2021
Video večer s Postajo DIVA je dogodek, ki ponavadi poteka v živo v Galeriji Photon. V času drugega vala epidemije novega koronavirusa smo ga pripravili v prilagojeni digitalni obliki. Umetnice_ki Andreja Džakušič, Simon Macuh, Iva Tratnik in K...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2018
Posnetek performansa Umetnik – birokrat tandema IvAn (Iva Tratnik in Andreja Džakušič), ki sta ga avtorici izvedli na odprtju razstave Zavihajmo rokave v Likovnem salonu Celje 8. maja 2018. Umetnici sta v performansu, ki sta ga napovedali kot mehanič...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drug...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drug...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drugih. Za prod...