Peti iz niza performansov – njegov naslov je hkrati tudi naslov razstave – je edini, ki ga Dr. Xenia izvede v živo ob sodelovanju publike. Tudi tega definira prostor, štirje vogali Galerije Alakatraz tvorijo boksarski ring, ki postane prizorišče bojev. Kljub boksarski opremi v ringu ni boksarskih dvobojev, ampak različne izpeljave družabnih iger. Vse igre (mikado, karte in kamen, papir, škarje) se ponavadi igra z rokami in njihovo igranje z boksarskimi rokavicami prinaša nepričakovane rezultate. Dr. Xenia s sprevračanjem pričakovanih pravil vabi gledalke_ce k premisleku in se pri tem zabava. Performans, za katerega Dr. Xenia pravi, da je umetnost, ki je vpeta v življenje, poveže ostale videoperformanse na razstavi in hkrati aktivno vključi tudi kuratorsko ekipo (napovedovalec, asistentki v ringu) ter publiko. Zvočna podoba performansa je sestavljena iz neskončnega ponavljanja niza izjav dr. Xenie in improvizacije kuratorja Sebastiana Krawczyka, ki v živo povezuje dogodek. Polurni performans je bil posnet z več kamerami, z natančno montažo pa sestavljen v zgošečno videodokumentacijo dogodka. (Vir: Postaja DIVA)
Delo je bilo premierno predstavljeno v okviru 27. Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti – Mesto žensk na razstavi Dr. Xenia: Četrti vogal – Pravice za naše boje v Galeriji Alkatraz v Ljubljani.
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Zemljo krast dr. Xenia uprizori na zemljišču nekdanjega Rakuševega mlina v Celju, šolskega primera kapitalskih apetitov po parcelah na dobri lokaciji, ki izrinejo zamisli o neprofitnih prostorih za kulturo, namenjenih skup...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
V performansu Hišica iz kart se dr. Xenia z vlakom ne pelje na sever ali zahod, ampak v smeri jugovzhoda. Na poti, ki je v prejšnji državi peljala v Kumrovec, v novi državi pa se konča na zadnji postaji pred hrvaško mejo, sku&scaro...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Moški, ne jezi se je najprej feminističen odgovor na znano podobo partije šaha (oblečenega) Marcela Duchampa z (golo) Eve Babitz iz leta 1963. Je pa tudi referenca na performans Mojca, ne jezi se, ki so ga leta 2013 na festivalu Rdeče zor...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, Galerija Alkatraz, Festival Mesto žensk, 2021
Performans Prdeča ruleta je pravzaprav piknik na travi, ki nas lahko spomni tudi na znano Manetovo sliko, čeprav so tokrat vse_i prisotne_i oblečene_i. Naslov se nanaša na rusko ruleto, avtorice_ji pa namesto nabojev streljajo prdce. Parodija ob...
Produkcija: Siva, Ivanke, Ivan, Anko, 2021
Video je arhivski pregled posnetkov ter fotografij skupnih javnih akcij in performansov, ki so jih umetnice Andreja Džakušič, Keiko Miyazaki, Iva Tratnik in umetnik Simon Macuh v obdobju od leta 2010 do leta 2021 izvedle_i v okviru različnih med...
Produkcija: SCCA–Ljubljana, Galerija Photon, 2021
Video večer s Postajo DIVA je dogodek, ki ponavadi poteka v živo v Galeriji Photon. V času drugega vala epidemije novega koronavirusa smo ga pripravili v prilagojeni digitalni obliki. Umetnice_ki Andreja Džakušič, Simon Macuh, Iva Tratnik in K...
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2018
Posnetek performansa Umetnik – birokrat tandema IvAn (Iva Tratnik in Andreja Džakušič), ki sta ga avtorici izvedli na odprtju razstave Zavihajmo rokave v Likovnem salonu Celje 8. maja 2018. Umetnici sta v performansu, ki sta ga napovedali kot mehanič...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drug...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drug...
Produkcija: Likovni salon Celje, 2011
S projektom obleka … človeka, ki je bil leta 2010 razstavljen v Likovnem salonu, je skupina dveh umetnic in umetnika raziskovala, v kolikšni meri obleka določa človekovo identiteto, koliko se s spremembo zunanje podobe spremeni odnos drugih. Za prod...