Milena Kosec je v svet umetnosti najprej vstopila kot pobudnica in organizatorka bogatega umetniškega programa v NEinstitucionalni, NEstrokovni in NEprofitni galeriji Vila Katarina, ki jo je ustanovila leta 1988. Po desetih letih delovanja je s skupinsko raztavo Svetlobni kipi v vrtu zaključila z rednim razstavljanjem.
Na lastno umetniško pot je stopila kot diletantka z državotvornim ravnanjem ob pojavu suverene, neodvisne, umetniške mikrodržave Državica Ptičjestrašilna. Nastala je 14. maja 1992. Med drugim je z likovnimi standardi določila zunanjo Državičino ureditev, ki je bila kvadratna (3 x 3m), notranja pa okrogla; po velikosti je bila najmanjša na svetu, najvišji vrh Državice je bila črna luknja. Formalno so jo priznali tudi nekateri organi drugih držav. Kot Državičina uradno pooblaščena posvečenka je ves čas delovanja svoje odvečne predmete in odpadni material izvažala v Državico, saj jih je ta nujno potrebovala za produkcijo in reprodukcijo.
Obdobje delovanja Državice Pričjestrašilne umetnica deli na mitsko dobo (1992-2000), od ustanovitve do razpustitve (ukinitve meja) in novo zgodovinsko dobo (2000-2007), ki zaznamuje čas velikih razstav ter na aktualno dobo. V letu 2000 je Milena Kosec začela delovati kot profesionalna umetnica, od leta 2006 pa kot karierna sodobna umetnica.
Novo zgodovinsko dobo zaključuje pomemben mejnik, pregledna samostojna razstava v Mednarodnem grafičnem likovnem centru (MGLC) z izdajo obsežnega kataloga (2007). Po tej razstavi se je še temeljiteje posvetila preobremenjenosti s predmeti in materialnim ter se vse bolj ukvarjala z nematerialno produkcijo.
Končno se je Milena Kosec odločila, da bo njeno nadaljnje delo nematerialno, kar pa ne pomeni duhovno. Tovrstno produkcijo je izvajala tudi na Manifesti 8. V okviru dolgoročnega projekta Darila v sodelovanju z Anjo Šmajdek se je osredotočila na odvečna darila. V obdobju 2013-2015 je bila na rezidenci za umetnike na delovnem počitku (residency for artists on hiatus). Od leta 2018 je upokojena karierna sodobna umetnica in nedejavna z izjemo redkih priložnostnih spletnih sporočil.
(foto: Borut Krajnc, Jasmina Klančar)
Produkcija: Gajba TV, 1997
Intervju z Mileno Kosec je v televizijski oddaji Oseba tedna na Gajba TV pripravila umetnostna zgodovinarka, kritičarka in kuratorka Maja Škerbot, ki je v tistem času pripravljala prispevke o kulturnih dogodkih za Gajba TV. (Vir: Postaja DIVA)
Produkcija: Galerija Vila Katarina, 1996
Neobdelani dokumentarni posnetek otvoritve in postavitve prostorske instalacije. Po ideji Milene Kosec o umetniški razstavi ogledal v vrtnem ambientu Vile Katarina je kiparka Rene Rusjan zasnovala postavitev prostorske instalacije z...
Produkcija: Državica Ptičjestrašilna, 1993
Dokumentarni posnetek ceremonialnega sežiga ptičjih strašil v vrtu vile Katarina. Performativni dogodek spada v obdobje Mitske dobe (1992-1996) Državice Ptičjestrašilne, dolgoletnega projekta suverene, neodvisne, umetniške mikrodrž...
Produkcija: Galerija Vila Katarina, 1991
Dokumentarni posnetek javne otvoritve kiparske razstave Mirka Bratuše in Darka Golije na vrtu galerije Vila Katarina v Ljubljani. Pred množico obiskovalk in obiskovalcev imata otvoritvena nagovora umetnostni zgodovinar Tomaž Brejc in takratni pre...