Nataša Prosenc Stearns - Disk / Disc (00:02:57)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Montirani črno-beli prizori množičnih ritualov, predvsem vojn in poveličevanja velikih vodij so dokumenti sveta, neskončni in povsod navzoči. Svetovno in časovno povezanost teh podob poudarja grafični znak diska, edinega barvnega poudarka v videu,...
Št. 291
"Video Installations (1994-2005)"
Avtor/ica: Prosenc, Nataša
Naslov: Video Installations (1994-2005)
Podnaslov: Swimming the Dark, Crossing, Sphere, Well, Vortex, Shadows, Corner, Tomb, Pillar, More, Reason, Vertical Horizon, Journey into the Void, Place of the Game
Trajanje: 00:13:58
Leto: 2005
Zvrst: Instalacija / Eksperimentalni video / Avtorski video / Narativni video
+
VEČ 1. Swimming the Dark: podvodni eksperimentalni posnetki plavalke ob spremljavi šuma vodnih tokov in strojev. (2005)
2. Crossing: večkanalna instalacija, ki prikazuje razkrajanje podob z ognjem in vodo. Prvi del sestavljajo podobe visečega človeškega telesa, ki se staplja s plameni. Oblike in barve ognja ter kože se zlijejo druga v drugo in kmalu ne zaznamo več nobene razlike med njimi. Drugi del prikazuje povečane obraze s sledmi ognja in vode, ki se prelivajo po njihovi površini ter izseke instalacije v prostoru. (2004/5)
3. Sphere: podvodna podoba plavalke, ki je rahlo popačena in projicirana na izboženo površino, spominja na podobo iz akvarija. Žensko telo se giblje in skuša ubežati krožnim omejitvam. Krogla je narejena iz pleksi stekla, na njej pa so projicirane podobe. Na koncu izsek z razstave. (2001)
4. Well: video projekcija pulziranja srčne mišice, ki se zrcali v vodnjaku. Podobe notranjega organa so popačene, saj so povečane in postavljene v vodnjak. (2001)
5. Vortex: detajl s štirikanalne video instalacije Gladiatorji. Nizanje podob ognja, zemlje, peska, snega, ki se vrtijo in izgubljajo v krožnem gibanju.(1999)
6. Shadows: enokanalni video človeških senc na puščavskih tleh, vključen v več instalacij. (1999)
7. Corner: dvokanalna projekcija na pravokotno postavljene zaslone prikazuje sence teles, ki prehajajo v urbanem okolju, se zrcalijo na puščavskih tleh pod njimi. Vendar se nekako ne ujemajo. Osvobojene sence iz narave sledijo svoji poti. (1998)
8. Tomb: video projekcija skozi vejevje na razpokano marmorno površino. (2002)
9. Pillar: preplet podob senc golih teles v obliki stebra. (1997)
10. More: devetkanalna modra talna instalacija podob telesnih delov v različnih postavitvah. (1997)
11. Reason: dvokanalna video instalacija, ki prikazuje zgodbo o Sizifu. (1996)
12. Vertical Horizon: štirikanalna video instalacija s podobami iskalcev izhoda iz labirinta iz betonskih opek. (1994)
13. Journey into the Void: petkanalna instalacija obnove srednjeveškega gradu v Sloveniji. (1994)
14. Place of the Game: video projekcija, ki prikazuje hrbet plesalca butoh. Opazujemo gibanje človeškega telesa, ki se prelevi v gibljivo mišično gmoto in nakazuje okostje in tkivo; poigravanje s kiparskim modelom, z organsko in celostno kvaliteto človeškega telesa. Pomikanje v samo strukturo kože in prikaz samega ustroja telesa kot nekakšnega valovanja. (1994)
2. Crossing: večkanalna instalacija, ki prikazuje razkrajanje podob z ognjem in vodo. Prvi del sestavljajo podobe visečega človeškega telesa, ki se staplja s plameni. Oblike in barve ognja ter kože se zlijejo druga v drugo in kmalu ne zaznamo več nobene razlike med njimi. Drugi del prikazuje povečane obraze s sledmi ognja in vode, ki se prelivajo po njihovi površini ter izseke instalacije v prostoru. (2004/5)
3. Sphere: podvodna podoba plavalke, ki je rahlo popačena in projicirana na izboženo površino, spominja na podobo iz akvarija. Žensko telo se giblje in skuša ubežati krožnim omejitvam. Krogla je narejena iz pleksi stekla, na njej pa so projicirane podobe. Na koncu izsek z razstave. (2001)
4. Well: video projekcija pulziranja srčne mišice, ki se zrcali v vodnjaku. Podobe notranjega organa so popačene, saj so povečane in postavljene v vodnjak. (2001)
5. Vortex: detajl s štirikanalne video instalacije Gladiatorji. Nizanje podob ognja, zemlje, peska, snega, ki se vrtijo in izgubljajo v krožnem gibanju.(1999)
6. Shadows: enokanalni video človeških senc na puščavskih tleh, vključen v več instalacij. (1999)
7. Corner: dvokanalna projekcija na pravokotno postavljene zaslone prikazuje sence teles, ki prehajajo v urbanem okolju, se zrcalijo na puščavskih tleh pod njimi. Vendar se nekako ne ujemajo. Osvobojene sence iz narave sledijo svoji poti. (1998)
8. Tomb: video projekcija skozi vejevje na razpokano marmorno površino. (2002)
9. Pillar: preplet podob senc golih teles v obliki stebra. (1997)
10. More: devetkanalna modra talna instalacija podob telesnih delov v različnih postavitvah. (1997)
11. Reason: dvokanalna video instalacija, ki prikazuje zgodbo o Sizifu. (1996)
12. Vertical Horizon: štirikanalna video instalacija s podobami iskalcev izhoda iz labirinta iz betonskih opek. (1994)
13. Journey into the Void: petkanalna instalacija obnove srednjeveškega gradu v Sloveniji. (1994)
14. Place of the Game: video projekcija, ki prikazuje hrbet plesalca butoh. Opazujemo gibanje človeškega telesa, ki se prelevi v gibljivo mišično gmoto in nakazuje okostje in tkivo; poigravanje s kiparskim modelom, z organsko in celostno kvaliteto človeškega telesa. Pomikanje v samo strukturo kože in prikaz samega ustroja telesa kot nekakšnega valovanja. (1994)
Nataša Prosenc Stearns - Dvojnik / A Double (0:03:25)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ideja o času se poveže z za video značilno podobo: inkrustacijo slike, ki združuje podobe iz raznih svetov in časov. V dvakratnem obrisu iste osebe se gibljeta dve časovni komponenti: minevanje nekega vsakdana in nočni ognjemet. Oba svetova prehaja...
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ideja o času se poveže z za video značilno podobo: inkrustacijo slike, ki združuje podobe iz raznih svetov in časov. V dvakratnem obrisu iste osebe se gibljeta dve časovni komponenti: minevanje nekega vsakdana in nočni ognjemet. Oba svetova prehaja...
Nataša Prosenc Stearns - One Way (00:05:31)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in sv...
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in sv...
Nataša Prosenc Stearns - Betonski človek / Concrete Man (0:15:29)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ženska hodi po betonskem mestu in s čevljem zabrede v svež beton in pot nadaljuje bosa. Pot nadaljuje z namenom nakupa novih čevljev, vendar nikakor ne najde ustreznih, zato pot po opravkih nadaljuje bosa. Med potjo se usede v taksi, vendar jo taksist...
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Ženska hodi po betonskem mestu in s čevljem zabrede v svež beton in pot nadaljuje bosa. Pot nadaljuje z namenom nakupa novih čevljev, vendar nikakor ne najde ustreznih, zato pot po opravkih nadaljuje bosa. Med potjo se usede v taksi, vendar jo taksist...
Nataša Prosenc Stearns - Vertikalni horizont / Vertical Horizon (0:03:20)
Produkcija: TV Slovenija, 1994
Video podvaja labirint istoimenske instalacije. Na tla položene opeke se nadaljujejo v labirint na ekranu. Figure nikoli ne stopijo izza zidov labirinta, slišimo le zvok njihovih bežečih korakov. Podobe ambienta sem ter tja ošine člove&s...
Produkcija: TV Slovenija, 1994
Video podvaja labirint istoimenske instalacije. Na tla položene opeke se nadaljujejo v labirint na ekranu. Figure nikoli ne stopijo izza zidov labirinta, slišimo le zvok njihovih bežečih korakov. Podobe ambienta sem ter tja ošine člove&s...
Nataša Prosenc Stearns - Tango za ribe / Tango for Fish (00:04:21)
Produkcija: Mladinski program TV Slovenija, 1992
Večna tema o odnosu med spoloma je prikazana s pomočjo dvojic, ki jih poudarjajo podvojeni detajli. V prvem planu (»realne« ribe ali grafični znak) so ribe, ki včasih dobesedno zapolnejo ekran. Video podobo dopolnjujejo tudi umetniš...
Produkcija: Mladinski program TV Slovenija, 1992
Večna tema o odnosu med spoloma je prikazana s pomočjo dvojic, ki jih poudarjajo podvojeni detajli. V prvem planu (»realne« ribe ali grafični znak) so ribe, ki včasih dobesedno zapolnejo ekran. Video podobo dopolnjujejo tudi umetniš...
Nataša Prosenc Stearns - Tam (Framski slap) / Over There (Fram Waterfall) (0:07:25)
Produkcija: Eurospekter (koprodukcija) & Otroški in mladinski program TV Slovenija, 1991
Video bi lahko poimenovali video-pravljica, saj ima vse njene elemente. Prizorišče je gozd, po katerem se premika škratovska figura, ki nikoli ne pokaže obraza. Na svoji poti večkrat sreča druga nenavadna bitja. Sestavni del podobe so tudi grafični...
Produkcija: Eurospekter (koprodukcija) & Otroški in mladinski program TV Slovenija, 1991
Video bi lahko poimenovali video-pravljica, saj ima vse njene elemente. Prizorišče je gozd, po katerem se premika škratovska figura, ki nikoli ne pokaže obraza. Na svoji poti večkrat sreča druga nenavadna bitja. Sestavni del podobe so tudi grafični...
Nataša Prosenc Stearns - Čas? / Time? (0:01:18 in 0:01:17, na št. 69 0:01:18)
Produkcija: TV Slovenija, 1990
Medijska podoba - ura, ki napoveduje začetek televizijskih poročil - s ponavljanjem doseže status stereotipa. Avtorica hoče zamajati »zamrznjenost« te podobe, tako da jo preoblikuje in s tem postopkom času zopet povrne njegov naravni in n...
Produkcija: TV Slovenija, 1990
Medijska podoba - ura, ki napoveduje začetek televizijskih poročil - s ponavljanjem doseže status stereotipa. Avtorica hoče zamajati »zamrznjenost« te podobe, tako da jo preoblikuje in s tem postopkom času zopet povrne njegov naravni in n...
Nataša Prosenc Stearns - Ne poznaješ me / You Don't Know Me (00:04:56)
Produkcija: TV Sarajevo, 1989
Plesišče in plesalca ter ženska, ki se po njunih korakih uči plesa, simbolizirajo dva svetova in dve generaciji, ki sta si v nasprotju. Ta razcep poudarjajo glasba in kromatski kontrasti. Plesalka najprej pleše valček, ki se spremeni v r...
Produkcija: TV Sarajevo, 1989
Plesišče in plesalca ter ženska, ki se po njunih korakih uči plesa, simbolizirajo dva svetova in dve generaciji, ki sta si v nasprotju. Ta razcep poudarjajo glasba in kromatski kontrasti. Plesalka najprej pleše valček, ki se spremeni v r...