Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA na Forumu direktorjev in kustosov iz držav CEE    (8.–10. 6. 2015), ki je potekal v okviru prvega ekonomskega in trgovskega srečanja 1st China – CEE Countries Investment and Trade Exchange. To je bilo njihovo prvo srečanje z video umetnostjo iz Slovenije.

Predstavitev Postaje DIVA (28. 6. 2015) v prostoru sodobne in medijske umetnosti Siva) (zona v Korčuli je potekala v okviru razstave Tekma s časom 2. Performans in video v vzvratnem ogledalu (15. 06.–07. 07. 2015), za katero je kustosinja Barbara Borčić iz arhiva Postaja DIVA izbrala dela osmih umetnic in umetnikov.

9. maja 1979 je RTV Ljubljana v okviru eksperimentalnega programa pozno zvečer predvajala umetniški video Mihe Vipotnika z naslovom Videogram 4, ga napovedala kot »nadvse redek televizijski dogodek, če ne celo novo doživetje«, in hkrati opozorila gledalce, »da so vse motnje in nenavadnosti v sliki in tonu del programa in naj zato nikar ne poskušajo popravljati slike na svojih televizijskih sprejemnikih«.


27. april praznujemo kot Dan boja proti okupatorju in sprašujejo nas, ali imamo takrat kakšen ritual. Morda bi lahko bil to kolesarski izlet po sprehajalni Poti spominov in tovarištva, kakršne sta ob nedeljah pred leti organizirala Tanja Lažetić in Dejan Habicht. Seveda sta te poti okoli žice okupirane Ljubljane skrbno dokumentirala v videu No Remembrance No Comradeship.

Temu pomembnemu lokalnemu prazniku sledi mednarodni praznik in temu posvečen video Živel 1. maj - Praznik dela - enominutni  razmislek Marka A. Kovačiča in "velika utopija".


Stoto obletnico rušilnega potresa v Ljubljani leta 1895 je obeležila tudi razstava Urbanaria Sorosovega centra za sodobno umetnost (SCCA-Ljubljana). 14. aprila 1995 je projekt Metoda Vidica Podprto mesto stresel kulturne strani petih slovenskih dnevnih časopisov. Vsebino strani je prekril odtis podpornikov, ki so obvarovali ljubljanske zgradbe pred rušenjem. Danes, ko je časopisov manj in so kulturne strani skromnejše, bi prišla prav kakšna druga oblika obeležitve. Postaja Diva pa v svojem arhivu hrani vseh pet časopisnih strani in ohranja zgodovinski spomin tudi na časopisnem papirju.

DIVA predlaga veliko plesa ... Takole pa pleše Sašo Vrabič, oblečen kot Božiček, hkrati pa spremlja reakcije sostanovalcev na svoje glasno plesanje v sobi: Santa.

Miha Vipotnik - France Prešeren: Gazele (00:24:44)
Produkcija: RTV Slovenija, 2000                                                                                          

Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s Sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucijana Marije Škerjanca in s sedmimi gazelami pesnika Franceta Prešerna.

Predstavitev, delavnica, razstava in projekcija na medijski fasadi, 30. 10.–10. 11. 2014
V zagrebškem Muzeju suvremene umetnosti bomo sodelavci Postaje DIVA, Barbara Borčić, Dušan Dovč, Ida Hiršenfelder in Nika Grabar, predstavili postopke hranjenja, zgodovinjenja in delovanja digitalnega in fizičnega video arhiva, ki ga v zadnjih letih razširjamo tudi na področje medijske umetnosti. Premierno bosta na ogled tudi dva video programa (iz serije Videospotting): Industrijski pejsaž, ki ga je kuriral Miha Colner, in Povratna zanka kuratorice Ide Hiršenfelder.

Postaja DIVA – arhiviranje podob in časa, predstavitev in delavnica
Dvorana Gorgona (MSU Zagreb), četrtek, 30. oktober 2014, ob 17. uri
Prikazali bomo tudi video esej DIVA v Galeriji Škuc Nike Grabar (nastal ob študijski razstavi Postaje DIVA v Galeriji Škuc leta 2009).ki v eseju pravi, da je "arhiviranje pravzaprav ohranjanje nekega spomina. DIVA išče spomin podobam, da bi lahko mislili prostor umetnosti, kajti brez tega smo ujeti v podobo sveta, ki nas mehanično poustvarja".

Industrijski pejsaž
Razstava v preddverju knjižnice (MSU Zagreb), 30. 10.–10. 11. 2014
Kurator: Miha Colner (Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2011), Dolžina: 65:50

Video dela na razstavi: Ana Sluga, Away (2006); Zemira Alajbegović & Neven Korda, Dežuje (1986); Marko A. Kovačič, Pesem mesa in podoba je telo postala (1985); TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D (2005); Sašo Podgoršek, Vrtoglavi ptič (1996)

Povratna zanka
Projekcija na medijski fasadi (MSU Zagreb, 30. 10.–6. 11. 2014
Koncept: Ida Hiršenfelder (Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2013), Dolžina: 08:40:44

Video dela na medijski fasadi: Mirko Simič, Parabola (1997); Maja Smrekar, Imaginarij elektromagnetnih transformacij (2009); ZANK (Zemira Alajbegović, Neven Korda), Poppers (1988); Luka Dekleva, Sen/za Televizijo/a (2009); Rok Sieberer – Kuri, Technotime (1999); Tanja Vujinović, Extagram / Oscilo (2007); Miha Vipotnik, Video grafike (1975); Emil Memon, Blue Movie (1983); Luka Dekleva in Luka Prinčič, Singing Bridges Bizovik (2008)

Muzej sodobne umetnosti Zagreb, Avenija Dubrovnik 17, Zagreb

S projekcijami in pogovorom smo v okviru programa Kino-integral v Slovenski kinoteki 23. junija predstavili omnibus kot posebno obliko filmske in video umetnosti, pri kateri na določeno temo ali zgodbo sodeluje več avtorjev oz. režiserjev. To obliko filmskega in video izražanja smo predstavili s tremi primeri oz. žanri: video art, igrani film in glasbeni video. 

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me