Miha Vipotnik (1954) je diplomiral iz slikarstva in leta 1979 končal podiplomski študij videa in televizije na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Od leta 1975 dalje sodeluje s slovenskim nacionalnim radiem in televizijo (najprej z RTV Ljubljana, nato z RTV Slovenija), kjer z ekipo inženirjev in tehnikov eksperimentira z elektronskim signalom in manipulacije aplicira v eksperimentalne videe, TV uvodnike in glasbene programe. Leta 1983 je skupaj z Marie Claude Vogrič ustanovil in vodil mednarodni video bienale Video CD, na katerem so bili med letoma 1983 in 1987 v provizoričnih TV studiih, a z najsodobnejšo opremo ustvarjeni številni slovenski in tuji umetniški videi. Med letoma 1987 in 1991 je bil Fulbrightov štipendist na univerzi California Institute of the Arts v Los Angelesu – program Film and Live Action, kjer je pridobil magistrski naziv (MFA). V letih 1989-1994 je v Los Angelesu pod imenom XYZX Production snemal in sodeloval s TV hišami in filmskimi studii po svetu. Leta 1994 je prevzel sanacijo znamenitega LBMA Video Annex Long Beach v katerem je poleg rekonstrukcije video centra sproduciral številne instalacije in videe mednarodnih umetnikov in v sodelovanju z Elayne Zalis pripravil strategijo digitalizacije njihovih obsežnih video arhivov za dostopnost prek spleta. Po letu 1996 je režiral več kot trideset filmskih in video reklam. Od leta 2000 dalje vodi kreativne video delavnice v Mongoliji, Kirgiziji, Libanonu in Ljubljani. Poučeval je umetniški in dokumentarni video na FDV in interdisciplinarno produkcijo na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Od leta 2000 dalje vodi kreativne video delavnice v Mongoliji, Kirgiziji, Libanonu in Ljubljani. Poučeval je umetniški in dokumentarni video na FDV in interdisciplinarno produkcijo na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Od leta 2014 je gostujoči profesor filma in videa na oddelku digitalnih medijev, filma in televizije na univerzi USEK v Libanonu. Od leta 2016 poučuje tudi kreativno Izražanje študente oddelka za televizijo na Akademiji za likovno umetnost ALBA v Bejrutu. Vipotnik je slikar, čigar podobe in zgodbe se materializirajo v filme in video stvaritve. Od samega začetka svojega ustvarjanja uporablja video kot svoj osnovni medij izražanja - od enokanalnih video posnetkov do multimedijskih in interdisciplinarnih projektov in umetniških inštalacij. Raziskovalno eksperimentiranje z medijem in sam proces predvajanja so osnovni gradniki njegovega ustvarjanja, skozi katero raziskuje vpliv tako spremenjenih podob na potek svojih zgodb. Za njegovo umetniško prakso so značilne performativnost, poudarjena časovna komponenta in procesualnost v grajenju enigmatičnih osebnih pripovedi ter palimpsest podob, napisov in govora.
Produkcija: KUP, RTV Slovenija, 2001
Delo je bilo posnet v letih 2001 in 2002 ob stoletnici smrti italijanskega opernega skladatelja Giuseppeja Verdija. Moč usode je eksperimentalna in polemična pripoved o nastajanju filma, prepletena z glasbo italijanskega velikana klasične glasbe Verdij...
Produkcija: RTV Slovenija, 2000
Serija sedmih video del s posnetki narave in ljudi s pozicije nevpletenega opazovalca in iz premičnega očišča. Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucije Marije Škerjanca in z deklamacijo sedmih Ga...
Produkcija: Aanima, 1997
Glasbeni video za skladbo Fantazija glasbene skupine Kut Gas. Video je posnet pred blue screenom, gibanje glasbenikov in igralcev pa je sinhronizirano z ritmom glasbe. Spot je nastal na podlagi uvodne špice za televizijsko oddajo Trikk – pros...
Produkcija: Aanima, 1997
Glasbeni spot za skladbo Fantazija skupine k.u.t. GAS je nastal kot razširitev uvodne špice za televizijsko oddajo Trikk - prostor za vašo domišljijo.
Produkcija: 1992
Osem je video prikaz kratke zgodba iz knjige Moment of Silence Tomislava Longinovića (Burning Books: San Francisco, 1990; srbohrvaški prevod: Minut ćutanja, Radio B92: Beograd, 1997), s katerim je Miha Vipotnik sodeloval pri različnih projektih (f...
Produkcija: CalArts, 1989
Avtorski dokument o snemanju videa Georga Kucharja, v kameri montirani segmenti naključno posnetih igranih sekvenc iz zakulisja. (Vir: Videodokument)
Produkcija: CalArts, Los Angeles, 1988/1996
Kratka dramatična zgodba v formi intervjuja glasbenika Jima Rohinga s kiparjem Ericom Orrom o njegovem življenju in delu. Izpraševalec Orra bombardira z vprašanji in domala simulira policijsko preiskavo. Umetnik zagovarja svoja stali&scaro...
Produkcija: CalArts, 1988
Mehanično merjenje časa, ki ga predstavlja stoječa ura, je ozadje, po katerem kroži pogled kamere in meri fizični čas. Video iz ozadja spremljata ropot kladiva in zvok montažnega postopka. Kroženje kamere ritmično prekinja zamrznjeno sliko. Napet...
Produkcija: CalArts, 1988
Video skica za performerko Dee McMillina in njen projekt z naslovom Log On na poetičen način tematizira človeku neodtujljivo svobodo ustvarjanja. Nepomemben zvok iz ozadja sproži vrsto asociacij in spremeni tok montaže. Banalnost električnega kabla...
Produkcija: TDS Magenta, Cankarjev dom & RTV Ljubljana , 1987
Avtorski video dokument o istoimenskem gledališki predstavi skupine Sester Scipion Nasice, uprizorjeni v Cankarjevem domu leta 1986. Temeljila je na slovenski mitološki pripovedi o obdobju pokristjanjevanja in hkrati na jeziku uprizoritvenih,...
Produkcija: M.A.X. M.A.X., 1986
Avtovizija je bila avtorska oddaja, ki sta jo v produkciji M.A.X. M.A.X. za RTV Ljubljana (v okviru oddaje Integrali) leta 1986 realizirala Miha Vipotnik kot režiser in Marijan Osole–Max kot montažer. Napovedana kot »edini program o avtorski...