Miha Vipotnik (1954) je diplomiral iz slikarstva in leta 1979 končal podiplomski študij videa in televizije na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Od leta 1975 dalje sodeluje s slovenskim nacionalnim radiem in televizijo (najprej z RTV Ljubljana, nato z RTV Slovenija), kjer z ekipo inženirjev in tehnikov eksperimentira z elektronskim signalom in manipulacije aplicira v eksperimentalne videe, TV uvodnike in glasbene programe. Leta 1983 je skupaj z Marie Claude Vogrič ustanovil in vodil mednarodni video bienale Video CD, na katerem so bili med letoma 1983 in 1987 v provizoričnih TV studiih, a z najsodobnejšo opremo ustvarjeni številni slovenski in tuji umetniški videi. Med letoma 1987 in 1991 je bil Fulbrightov štipendist na univerzi California Institute of the Arts v Los Angelesu – program Film and Live Action, kjer je pridobil magistrski naziv (MFA). V letih 1989-1994 je v Los Angelesu pod imenom XYZX Production snemal in sodeloval s TV hišami in filmskimi studii po svetu. Leta 1994 je prevzel sanacijo znamenitega LBMA Video Annex Long Beach v katerem je poleg rekonstrukcije video centra sproduciral številne instalacije in videe mednarodnih umetnikov in v sodelovanju z Elayne Zalis pripravil strategijo digitalizacije njihovih obsežnih video arhivov za dostopnost prek spleta. Po letu 1996 je režiral več kot trideset filmskih in video reklam. Od leta 2000 dalje vodi kreativne video delavnice v Mongoliji, Kirgiziji, Libanonu in Ljubljani. Poučeval je umetniški in dokumentarni video na FDV in interdisciplinarno produkcijo na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Od leta 2000 dalje vodi kreativne video delavnice v Mongoliji, Kirgiziji, Libanonu in Ljubljani. Poučeval je umetniški in dokumentarni video na FDV in interdisciplinarno produkcijo na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani. Od leta 2014 je gostujoči profesor filma in videa na oddelku digitalnih medijev, filma in televizije na univerzi USEK v Libanonu. Od leta 2016 poučuje tudi kreativno Izražanje študente oddelka za televizijo na Akademiji za likovno umetnost ALBA v Bejrutu. Vipotnik je slikar, čigar podobe in zgodbe se materializirajo v filme in video stvaritve. Od samega začetka svojega ustvarjanja uporablja video kot svoj osnovni medij izražanja - od enokanalnih video posnetkov do multimedijskih in interdisciplinarnih projektov in umetniških inštalacij. Raziskovalno eksperimentiranje z medijem in sam proces predvajanja so osnovni gradniki njegovega ustvarjanja, skozi katero raziskuje vpliv tako spremenjenih podob na potek svojih zgodb. Za njegovo umetniško prakso so značilne performativnost, poudarjena časovna komponenta in procesualnost v grajenju enigmatičnih osebnih pripovedi ter palimpsest podob, napisov in govora.
Produkcija: M.A.X. M.A.X., 1986
Avtovizija je bila avtorska oddaja, ki sta jo v produkciji M.A.X. M.A.X. za RTV Ljubljana (v okviru oddaje Integrali) leta 1986 realizirala Miha Vipotnik kot režiser in Marijan Osole–Max kot montažer. Napovedana kot »edini program o avtorski...
Produkcija: Max-Max (Brut), 1986
Avtor v svojem video delu poda ironično izjavo, ki se nanaša na stanje takratne domače video produkcije in njene (ne)vključenosti v televizijski program (posnete za oddajo "Petak u 22", TV Beograd, 1984). Umetnik sprva v slogu televizijskih napo...
Produkcija: TV Koper, 1984
Video je razmislek o verižnih pismih; vsebuje pripovedi o človeški usodi in skrivnostne dogodke, ki so se zgodili leta 1955.
Produkcija: RTV Ljubljana, 1984
Eksperimentalna glasbena oddaja o Andreju Šifrerju, pri kateri je sodeloval Marjan Paternoster.
Produkcija: RTV Ljubljana, 1984
Video delo je posnetek predstavitve albuma Rdeči album punk glasbene skupine Pankrti v televizijski oddaji Pop godba. Po vrsti si sledi izbor skladb iz albuma: Slavni rezglas (4:00), Gora (3:46), Sarajevo 1984 (4:10), Kaj nardit (4:19), Lov (4:06), Vodja...
Produkcija: TV Koper Capodistria & Obalne galerije Piran, 1984
Video spremlja prijateljski pogovor avtorja s slikarjem in filozofom Andražem Šalamunom. Umetnik zamenja sosledje dogodkov in na ta način manipulira s tekstom ter ustvarja kompleksno zgodbo brez logike in kontinuitete. Poplava impulzov in asociac...
Produkcija: RTV Ljubljana, 1983
Ljudska pesem o dekletu in njenem mrtvem ljubimcu v izvedbi Mateje Koležnik in Janija Kovačiča. Dialog dve pevcev spremlja sublimno prehajanje enega obraza v drugega. Z nenehenim obračanjem pozitivov in negativov slik se obraza umestita v prostore, ki...
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976/79
S slojenjem slike (dvojne ekspozicije, tekoče spreminjanje podob, zamrznjena slika, solarizacija) in zvoka so se akterji performansa in predmeti v televizijskem studiu zlili v elektronske senzacije – v neskončne serije preosvetljenih, perforiranih...
Produkcija: RTV Slovenija, 1976/77
Zgodnji poizkusi računalniške animacije skozi interakcijo kamere in monitorja. Grafični znak je v nenehnem gibanju, efekti se spreminjajo z intervencijami roke pred monitorjem. (vir: Videodokument) Delo pristopa k slikarstvu v duhu časa in mu po...
Produkcija: RTV Ljubljana, 1976
Štirje trakovi s snemanja v Studiu 2, RTV Ljubljana: štiri kamere/režija in manipulacija televizijske slike in miksanje v realnem času, 1976-79 (VCR trakovi restavrirani in presneti na miniDV v studiu AV Works v Amsterdamu). Videogram 4 je...
Produkcija: 1974/2002
Napovedniki in inserti iz TV oddaj iz osemdesetih let kažejo kreativno delo Mihe Vipotnika za javno televizijo (RTV Ljubljana). TV reklame, ki jih je Miha Vipotnik naredil za različne slovenske proizvajalce in njihove blagovne znamke med letoma 1996 in 2002...