Pila Rusjan - Po-vračanje (0:18:19)
Produkcija: Visoka šola za umetnost Univerze v Novi Gorici; Famul Stuart & KUD PUNce, 2010
Delo Po-vračanje je dvokanalna video instalacija, ki sinhrono prikazuje dva vsebinsko in formalno povezana posnetka skozi specifično postavitev na način, da gledalec nikdar ne vidi obeh strani naenkrat, ter predstavlja metaforo posameznikovega podrejan...
Št. 849
"Vidiš umetnost?"
Avtor/ica: PUNce; (Rusjan, Pila; Krajnc, Tina; Bric, Nina)
Naslov: Vidiš umetnost?
Trajanje: 00:05:46
Leto: 2010
Zvrst: Performans
Produkcija: KUD PUNce
+
VEČDokumentarni posnetek performativne akcije skupine PUNce (Pila Rusjan, Tina Krajnc, Nina Bric) s posnetkom avtorske izjave, ki jo je za skupino podala Pila Rusjan. V posnetku spremljamo performans treh akterk in reakcije naključnih mimoidočih sprehajalcev. Performans je bila neformalna intervencija v razstavo Viktorja Bernika v Mali galeriji Moderne galerije na Slovenski cesti. Bernik je 20. junija 2010 kot svojo samostojno razstavo izpraznil prostor in na stežaj odprl vrata, da bi zastavil vprašanje glede ločnice med galerijskim prostorom in odprtim javnim prostorom, ter formalna vprašanja, ki se tičejo praznih galerijskih prostorov. PUNce so galerijo naselile z vprašanjem kaj je umetnost, kako razumemo umetnost v odnosu do lepote in ali je možno umetnost prepoznati brez poznavanja specifičnega likovnega diskurza. Uprizorile so izbor kipov iz kanona umetnostne zgodovine. V živo so odigrale kip Miloške Venere, Botticellijevo Rojstvo Venere, Rodinovega Misleca, Michelangelovega Davida, boginjo Nike in druge. Dogodek je bil del širšega intervencijskega projekta v Mali galerijoi, ki ga je organizirala skupina, skrita za imenom ArtGestapo.
Vidiš umetnost?
Vidiš umetnost? / Do you see art?
21. julij 2009 / Moderna galerija / Mala galerija, Slovenska c. 35, Ljubljana
Kaj dela umetniško delo umetniško? Je to postavljenost v okvir družbenega konsenza, kjer sistemskost zaznamuje sleherno ujetje umetniškega dela v določenosti prostora in časa? Je to stvar objektivne kritike, ki jo diktira omika? In če nismo omikani? Se smemo upreti skušnjavi in pljuniti v lonček sodb, ali je to zgolj domena petičnežev? Kaj se zgodi, ko umetnik vstopi v galerijo? Ali to pomeni, da gre zdaj zares? Da bi, če bi stopil dva metra ven na cesto z istim delom, vse skupaj razpadla na zgražanje in prezir? V čem torej umetnost? V Estetiki? Angažiranosti? Konceptu? Duhu? Je običajni jezik sploh zmožen artikulirati umetnost? Akcija skupine PUNce v Mali galeriji opozarja prav na to tanko mejo med še umetnostjo ter tistim, kar ne sodi več v prostor duhovnega užitka… Golo telo, iztrgano iz okvirja ponuja ideal lepote na dotik in ne zgolj na pogled. Mimobežni obiskovalec ima tako priložnost konzumirati brez predinterpretativnih obljub, ki ubijejo sleherno svobodo duha v opazovanju umetniškega dela. Telo, ki ni več reprezentirano skozi medij reprezentacije, temveč stoji ta moment tu živ pred nami, je čista neposrednost, ideal lepote, sublimno v svoji imanenci. In vendar je lahko vse to le utvara. Akt podobe je bržkone kopija v že videnih klasičnih delih, ki vodi gledalca skozi predimetje vednosti »o«, kar poraja predsodek par excellence. Raz občudovanja bo-žanskega, se pogled ustavlja v čutni nasladi oziroma sramežljivemu odklonu prikaznega, da zremo v zasebnost, polje prepovedi Drugega. V čem torej tisto že videno v umetnosti se gre »umetnost« v Mali galeriji? Re-prezentacija reprezentacije? Posredovanost neposrednega? Glej tisto kar ne vidiš! Ne povej nikomur! Svoboda je stvar zasebnosti. Ja? Vidiš umetnost? (Kustos intervencij v Mali galeriji in avtor besedila je ArtGestapo. Projekta ni podprlo Ministrstvo za kulturo republike Slovenije)
21. julij 2009 / Moderna galerija / Mala galerija, Slovenska c. 35, Ljubljana
Kaj dela umetniško delo umetniško? Je to postavljenost v okvir družbenega konsenza, kjer sistemskost zaznamuje sleherno ujetje umetniškega dela v določenosti prostora in časa? Je to stvar objektivne kritike, ki jo diktira omika? In če nismo omikani? Se smemo upreti skušnjavi in pljuniti v lonček sodb, ali je to zgolj domena petičnežev? Kaj se zgodi, ko umetnik vstopi v galerijo? Ali to pomeni, da gre zdaj zares? Da bi, če bi stopil dva metra ven na cesto z istim delom, vse skupaj razpadla na zgražanje in prezir? V čem torej umetnost? V Estetiki? Angažiranosti? Konceptu? Duhu? Je običajni jezik sploh zmožen artikulirati umetnost? Akcija skupine PUNce v Mali galeriji opozarja prav na to tanko mejo med še umetnostjo ter tistim, kar ne sodi več v prostor duhovnega užitka… Golo telo, iztrgano iz okvirja ponuja ideal lepote na dotik in ne zgolj na pogled. Mimobežni obiskovalec ima tako priložnost konzumirati brez predinterpretativnih obljub, ki ubijejo sleherno svobodo duha v opazovanju umetniškega dela. Telo, ki ni več reprezentirano skozi medij reprezentacije, temveč stoji ta moment tu živ pred nami, je čista neposrednost, ideal lepote, sublimno v svoji imanenci. In vendar je lahko vse to le utvara. Akt podobe je bržkone kopija v že videnih klasičnih delih, ki vodi gledalca skozi predimetje vednosti »o«, kar poraja predsodek par excellence. Raz občudovanja bo-žanskega, se pogled ustavlja v čutni nasladi oziroma sramežljivemu odklonu prikaznega, da zremo v zasebnost, polje prepovedi Drugega. V čem torej tisto že videno v umetnosti se gre »umetnost« v Mali galeriji? Re-prezentacija reprezentacije? Posredovanost neposrednega? Glej tisto kar ne vidiš! Ne povej nikomur! Svoboda je stvar zasebnosti. Ja? Vidiš umetnost? (Kustos intervencij v Mali galeriji in avtor besedila je ArtGestapo. Projekta ni podprlo Ministrstvo za kulturo republike Slovenije)
Pila Rusjan - Elisa, 5 (00:04:51)
Produkcija: 2010
Elisa, 5 je video o deklici, ki na svoj rojstni dan pristane na ulici, je video o problemu brezdomstva v São Paulu ter o socialnih neenakostih v svetu. Čas zadnjih 24-ih ur, preden mora več kot tisoč ljudi po sili razmer zapustiti okupirano stav...
Produkcija: 2010
Elisa, 5 je video o deklici, ki na svoj rojstni dan pristane na ulici, je video o problemu brezdomstva v São Paulu ter o socialnih neenakostih v svetu. Čas zadnjih 24-ih ur, preden mora več kot tisoč ljudi po sili razmer zapustiti okupirano stav...
Pila Rusjan - We are all Big Brother and Big Brother is just one of us (0:08:14)
Produkcija: AKTO 4 in KUD PUNce, 2009
Video performans, ki ga je Pila Rusjan izvedla leta 2009 v Bitoli, je ustvarjen tako za naključno publiko v živo, kot za kamero oziroma video; na istem mestu se je kasneje predvajal ta isti video javne akcije. Video je ustvarjen v site specific maniri,...
Produkcija: AKTO 4 in KUD PUNce, 2009
Video performans, ki ga je Pila Rusjan izvedla leta 2009 v Bitoli, je ustvarjen tako za naključno publiko v živo, kot za kamero oziroma video; na istem mestu se je kasneje predvajal ta isti video javne akcije. Video je ustvarjen v site specific maniri,...
Pila Rusjan - If Only... (0:01:57)
Produkcija: ECVP & KUD PUNce, 2009
Video 'If Only' v črno-beli tehniki prikazuje stiliziran avtoportret avtorice, ki repetitivno in agresivno premika glavo ter nakazuje gesto odkimovanja. Njen obraz je zamegljen in zgolj nakazan v podlagi. Preko podobe, ki je videti kot bi bila...
Produkcija: ECVP & KUD PUNce, 2009
Video 'If Only' v črno-beli tehniki prikazuje stiliziran avtoportret avtorice, ki repetitivno in agresivno premika glavo ter nakazuje gesto odkimovanja. Njen obraz je zamegljen in zgolj nakazan v podlagi. Preko podobe, ki je videti kot bi bila...
Pila Rusjan - Herethere (0:03:02)
Produkcija: Famul Stuart & ArtEast, 2007
Herethere je skupek digitalnih fotografij in kratkih video sekvenc, povezanih v zaključeno delo hitro odvijaočega se narativa, ki govori zgodbo avtoričinega intimnega življenja. Pila Rusjan skozi serije snapshot fotografij, ki si v začetku sledijo v...
Produkcija: Famul Stuart & ArtEast, 2007
Herethere je skupek digitalnih fotografij in kratkih video sekvenc, povezanih v zaključeno delo hitro odvijaočega se narativa, ki govori zgodbo avtoričinega intimnega življenja. Pila Rusjan skozi serije snapshot fotografij, ki si v začetku sledijo v...