Mirjana Batinić - In My Own Time (00:05:00)
Production: Mirjana Batinić, 2007
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
No. 850
"Burja"
Podvojena podoba. Silhueta, neprijetni občutek tesnobe. Fizični napor. avto erotika. Zaslepljena kamera.
V delih snema subtilne avtoportrete, ki mejijo celo na avtoerotiko. Zdi se, da je njeno življenje postalo umetniško delo. A prvo umetniško delo je pravzaprav umetnica sama, ki oblikuje svojo podobo z nenavadno dolgimi lasmi, z oblikovanjem lastne osebnosti, z eksplicitno prefinjeno mimiko. Močna prezenca v njenih delih, kjer se skoraj vedno pojavlja kot osrednja igralka, nas privede do ideje narcizma, ki ga Christopher Lasch v knjigi Kultura narcisizma ne povezuje s psihopatologijo, kot bi si nemara mislili nekateri površni interpreti Freuda. Po njem narcisizma ne moremo zvesti na sebičnost, temveč ravno v razmerju med vlogo, ki jo igra umetnica, in objekti odkrijemo, da je narcisizem obramba pred agresivnimi vdori in ne kakršno koli samoljubje. Da bi umetnica izpilila svojo vlogo, zre v svoj odsev - ne toliko v občudovanju, temveč v neodpustljivem iskanju svojih napak, znakov utrujenosti in razkroja.
Kuratorica Maja Lozić je ob letošnji razstavi v Galeriji Alkatraz z naslovom Lom beline, ki jo je umetnica zasnovala skupaj z Robertino Šebjanič, zapisala, da Mirjano Batinić primarno zanimajo čustvene kapacitete videomedija. Umetnici sta emocionalni učinek dvokanalne videoinstalacije potencirali z natančno montažo in z izbranimi poetičnimi prizori ptic na nebu, oblakov, subtilnih avtoportretov, ki prikazujejo umetnici zgolj kot senci. Prevladujoči učinek sta dosegli z ukinitvijo barve in ambientalnimi zvoki šepetanja, komaj razumljivega govora, ki hodi po robu slišnega. Razkroj jezika je spremljal tudi interaktivno instalacijo Igranje z besedami, dokler ne izgubijo pomena, ki je bila razstavljena letos na skupinski razstavi Digital Transposition v Galeriji Škuc. Instalacijo je sestavljal absurdni tekst, ki ga je generiralo zajemanje dnevnih novic z interneta. Obiskovalec je z vstopom v večmetrski prostor s projekcijo zlomil besede, ki jih je lahko virtualno brcal po prostoru, dokler niso razpadle le v prosto begajoče črke.
Ena od prepoznavnih lastnosti umetničinega likovnega jezika je redukcija barve. Večina njenih videodel je črno-belih, čeprav je leta 2004 zmontirala tudi kričeč barvni video v zanki z naslovom Ex Voto, ki je bil razstavljen pred dvema letoma na festivalu Rdeče zore in prikazuje bližnji posnetek poljubljanja brez dotikanja. Mnoga njena dela se dotikajo tematike strasti.
Najbolj ekstremna redukcija vizualnih elementov je bila interaktivna zvočna instalacija Place of Home, ki jo je leta 2008 razstavila v Galeriji Kapelica. Galerijski prostor je pustila popolnoma zatemnjen, obiskovalec pa je lahko s premikanjem po galeriji sprožil pripovedovanje petih zgodb iz petih prostorov stanovanja, ki so počasi prešle na intimne opise avtoričine migracije iz Splita v Ljubljano. Z zamikanjem časa in prostora pa se je ukvarjala tudi v petkanalni videoinstalaciji Out of Time, v kateri je svoje telo podredila petim fizično zelo napornim nepremičnim pozam in snemala minevanje časa.
V delih snema subtilne avtoportrete, ki mejijo celo na avtoerotiko. Zdi se, da je njeno življenje postalo umetniško delo. A prvo umetniško delo je pravzaprav umetnica sama, ki oblikuje svojo podobo z nenavadno dolgimi lasmi, z oblikovanjem lastne osebnosti, z eksplicitno prefinjeno mimiko. Močna prezenca v njenih delih, kjer se skoraj vedno pojavlja kot osrednja igralka, nas privede do ideje narcizma, ki ga Christopher Lasch v knjigi Kultura narcisizma ne povezuje s psihopatologijo, kot bi si nemara mislili nekateri površni interpreti Freuda. Po njem narcisizma ne moremo zvesti na sebičnost, temveč ravno v razmerju med vlogo, ki jo igra umetnica, in objekti odkrijemo, da je narcisizem obramba pred agresivnimi vdori in ne kakršno koli samoljubje. Da bi umetnica izpilila svojo vlogo, zre v svoj odsev - ne toliko v občudovanju, temveč v neodpustljivem iskanju svojih napak, znakov utrujenosti in razkroja.
Kuratorica Maja Lozić je ob letošnji razstavi v Galeriji Alkatraz z naslovom Lom beline, ki jo je umetnica zasnovala skupaj z Robertino Šebjanič, zapisala, da Mirjano Batinić primarno zanimajo čustvene kapacitete videomedija. Umetnici sta emocionalni učinek dvokanalne videoinstalacije potencirali z natančno montažo in z izbranimi poetičnimi prizori ptic na nebu, oblakov, subtilnih avtoportretov, ki prikazujejo umetnici zgolj kot senci. Prevladujoči učinek sta dosegli z ukinitvijo barve in ambientalnimi zvoki šepetanja, komaj razumljivega govora, ki hodi po robu slišnega. Razkroj jezika je spremljal tudi interaktivno instalacijo Igranje z besedami, dokler ne izgubijo pomena, ki je bila razstavljena letos na skupinski razstavi Digital Transposition v Galeriji Škuc. Instalacijo je sestavljal absurdni tekst, ki ga je generiralo zajemanje dnevnih novic z interneta. Obiskovalec je z vstopom v večmetrski prostor s projekcijo zlomil besede, ki jih je lahko virtualno brcal po prostoru, dokler niso razpadle le v prosto begajoče črke.
Ena od prepoznavnih lastnosti umetničinega likovnega jezika je redukcija barve. Večina njenih videodel je črno-belih, čeprav je leta 2004 zmontirala tudi kričeč barvni video v zanki z naslovom Ex Voto, ki je bil razstavljen pred dvema letoma na festivalu Rdeče zore in prikazuje bližnji posnetek poljubljanja brez dotikanja. Mnoga njena dela se dotikajo tematike strasti.
Najbolj ekstremna redukcija vizualnih elementov je bila interaktivna zvočna instalacija Place of Home, ki jo je leta 2008 razstavila v Galeriji Kapelica. Galerijski prostor je pustila popolnoma zatemnjen, obiskovalec pa je lahko s premikanjem po galeriji sprožil pripovedovanje petih zgodb iz petih prostorov stanovanja, ki so počasi prešle na intimne opise avtoričine migracije iz Splita v Ljubljano. Z zamikanjem časa in prostora pa se je ukvarjala tudi v petkanalni videoinstalaciji Out of Time, v kateri je svoje telo podredila petim fizično zelo napornim nepremičnim pozam in snemala minevanje časa.
Burja
Artist statement:
Static and dynamic situation caused by invisible, but strong wind (north wind in Croatian language called "Bura"). At first look static scene is actually dynamic, everything is in motion: a hair that dances in the wind, the clouds that float on the sky.
Static and dynamic situation caused by invisible, but strong wind (north wind in Croatian language called "Bura"). At first look static scene is actually dynamic, everything is in motion: a hair that dances in the wind, the clouds that float on the sky.
Mirjana Batinić - In My Own Time (00:03:38)
Production: 2007
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Production: 2007
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Mirjana Batinić - Meduza (00:04:36)
Production: Mirjana Batinić, 2006
Avtorica v videu in skozi video relizira neki novi način lastnega obstoja. Medij vode uspostavlja breztežinsko stanje in omogoča lahkotno gibanje telesa v vseh smereh. Telo avtorice plava na način meduze, gre torej za proces depersonifikacije. Video k...
Production: Mirjana Batinić, 2006
Avtorica v videu in skozi video relizira neki novi način lastnega obstoja. Medij vode uspostavlja breztežinsko stanje in omogoča lahkotno gibanje telesa v vseh smereh. Telo avtorice plava na način meduze, gre torej za proces depersonifikacije. Video k...
Mirjana Batinić - In My Own Time (00:05:58)
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Mirjana Batinić - In My Own Time (00:07:19)
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Mirjana Batinić - In My Own Time (00:02:26)
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...
Video je del petkanalne video instalacije, ki prikazuje pet video performansov na obali. Avtorica, oblečena v črno, izbere različna mesta ob morju, kjer se postavi v določeno pozo in ostane negibna skozi cel prizor. Ta avtoričina negibnost animira oz...