Damijan Kracina - Žeblji / Nails (00:06:34)
Produkcija: Akademija za likovno umetnost, Ljubljana, 1995
Črno beli posnetek performansa s statično kamero izvira iz časa študija na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Performer si ogleduje kip študijske avtoportretne buste z vseh strani in vanjo zabija žeblje. Išče način, kako bi obravnaval tradicionalno kiparsko formo, ne da bi temeljil le na konstrukciji ali dekonstrukciji. V delu lahko beremo tudi humorno metaforo, da je kip "zabit v glavo".
DIVA dekonstrukcija
32 rezultatov med deli
Miha Vipotnik - Prostor 2 (01:53)
Produkcija: Max-Max (Brut), 1986
Avtor v svojem video delu poda ironično izjavo, ki se nanaša na stanje takratne domače video produkcije in njene (ne)vključenosti v televizijski program (posnete za oddajo "Petak u 22", TV Beograd, 1984). Umetnik sprva v slogu televizijskih napovedovalcev sedi v studiu. Avtorjeva izjava se nadaljuje v offu preko montaže segmentov njegovega starejšega črno-belega videa z naslovom Prostor, obdelanih s chroma key postopkom. Video je bil predvajan v sklopu Avtovizije (1986), prve oddaje o avt...
Produkcija: Max-Max (Brut), 1986
Avtor v svojem video delu poda ironično izjavo, ki se nanaša na stanje takratne domače video produkcije in njene (ne)vključenosti v televizijski program (posnete za oddajo "Petak u 22", TV Beograd, 1984). Umetnik sprva v slogu televizijskih napovedovalcev sedi v studiu. Avtorjeva izjava se nadaljuje v offu preko montaže segmentov njegovega starejšega črno-belega videa z naslovom Prostor, obdelanih s chroma key postopkom. Video je bil predvajan v sklopu Avtovizije (1986), prve oddaje o avt...
Damijan Kracina - Točka nič / Point Zero (00:02:07)
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".
Produkcija: 1996
Video sestavljajo trije vodoravni vzporedni pasovi, ki prikazujejo isti posnetek v različnih časovnih intervalih. Zdi se, da spremljamo posnetek iz avtomobila, ki prikazuje mimobežno naravo. Zgornji in spodnji pas sta časovno skladna. Srednji pas prikazuje isti posnetek, a se vrti nazaj (rewind). Na sredini videa se posnetek upočasni. Obe časovnici se srečata, kar je ponazorjeno z rdečo navpično črto, ki se stika in zariše "točko nič".
Apolonija Šušteršič - Ausverkauf (0:09:45)
Produkcija: 1999
Množica obiskovalcev prihaja v kino dvorano, kjer se najprej posedejo in ogledujejo film, nato pa jo popolnoma izpraznijo.
Produkcija: 1999
Množica obiskovalcev prihaja v kino dvorano, kjer se najprej posedejo in ogledujejo film, nato pa jo popolnoma izpraznijo.
Alenka Pirman - Zapri oči in glej (0:00:47 zanka / loop)
Podnaslov: Neme pesmi
Produkcija: Društvo za domače raziskave / Domestic Research Society, SCCA-Ljubljana, 2006
Delo ni video, temveč neskončno ponavljanje PowerPoint predstavitve, ki se je v akademskem in komercialnem svetu vzpostavil kot način prezentacije znanja. Avtorica je na novo premislila oziroma vdrla v ta predstavitveni format z linearno strukturo pripovedi in besedilnim sosledjem, ki je del hegemonije institucionalnega znanja. Linearnost je ukinila z ukazom ponovi, zaradi česar je predavanje neskončno. Ideološko vsebino je ukinila z uporabo osnovnih šablon tega programa. Umetnica je iska...
Podnaslov: Neme pesmi
Produkcija: Društvo za domače raziskave / Domestic Research Society, SCCA-Ljubljana, 2006
Delo ni video, temveč neskončno ponavljanje PowerPoint predstavitve, ki se je v akademskem in komercialnem svetu vzpostavil kot način prezentacije znanja. Avtorica je na novo premislila oziroma vdrla v ta predstavitveni format z linearno strukturo pripovedi in besedilnim sosledjem, ki je del hegemonije institucionalnega znanja. Linearnost je ukinila z ukazom ponovi, zaradi česar je predavanje neskončno. Ideološko vsebino je ukinila z uporabo osnovnih šablon tega programa. Umetnica je iska...
Marko A. Kovačič - Dosje 83:03 - video rekonstrukcija / Dossier 83:03. Video Reconstruction (00:45:40)
Produkcija: Forum-Ljubljana / Zwiks, 2003
Marko A. Kovačič, ki ga slovenska in tudi mednarodna javnost pozna predvsem kot avtorja Plastosov, zbirke fiktivnih, edinih preživelih bitij iz 23. stoletja, ki so po vojnah, ekoloških in raznih drugih katastrofah mutirala, se predstavlja z rekonstrukcijami svojih video del iz obdobja od 1983 do 2003. Dosje 83-03 je zasnovan na odnosu prostor-podoba-čas. Gibljive podobe videa gledalca vodijo skozi čas in mu pri tem vzbujajo različne asociacije. Dogodki-podobe se pred gledalcem odvijajo kot sekv...
Produkcija: Forum-Ljubljana / Zwiks, 2003
Marko A. Kovačič, ki ga slovenska in tudi mednarodna javnost pozna predvsem kot avtorja Plastosov, zbirke fiktivnih, edinih preživelih bitij iz 23. stoletja, ki so po vojnah, ekoloških in raznih drugih katastrofah mutirala, se predstavlja z rekonstrukcijami svojih video del iz obdobja od 1983 do 2003. Dosje 83-03 je zasnovan na odnosu prostor-podoba-čas. Gibljive podobe videa gledalca vodijo skozi čas in mu pri tem vzbujajo različne asociacije. Dogodki-podobe se pred gledalcem odvijajo kot sekv...
Marijan Osole - Max - Avtop (0:04:52)
Produkcija: ŠKD Forum, 1983
Umetnik se z videom na svojo podobo osredotoča v dveh ponavljajočih se kadrih. Med seboj se tako izmenjuje detajli obraza in posnetki v srednjem planu, ki ujamejo umetnikovo golo telo od pasu navzgor. Kadri se menjujejo na podlagi noise elektronske glasbe, ki spremlja celoten video.
Produkcija: ŠKD Forum, 1983
Umetnik se z videom na svojo podobo osredotoča v dveh ponavljajočih se kadrih. Med seboj se tako izmenjuje detajli obraza in posnetki v srednjem planu, ki ujamejo umetnikovo golo telo od pasu navzgor. Kadri se menjujejo na podlagi noise elektronske glasbe, ki spremlja celoten video.
Marijan Osole - Max - Morte ai sciavi (0:16:28)
Produkcija: ŠKD Forum, Škuc, 1983
Glasbeni video je montaža posnetkov koncertov skupine Laibach iz let 1982 in 1983 v kombinaciji s kadri posnetkov, ki se predvajajo na TV ekranu ter prizorov iz videa Documents of Oppression. Video zaznamuje specifična temačna atmosfera. Nastal je v produkciji Škuc-Foruma.
Produkcija: ŠKD Forum, Škuc, 1983
Glasbeni video je montaža posnetkov koncertov skupine Laibach iz let 1982 in 1983 v kombinaciji s kadri posnetkov, ki se predvajajo na TV ekranu ter prizorov iz videa Documents of Oppression. Video zaznamuje specifična temačna atmosfera. Nastal je v produkciji Škuc-Foruma.
Marko A. Kovačič - Casus belli (video performance) (00:04:54)
Podnaslov: Montaža istoimenskih video performansa in perfromansa
Produkcija: 1983
Zmontiran posnetek video performansa na 1. mednarodnem video bienalu Video CD v Ljubljani, v katerega je bil video vključen kot konstitutivni del dogajanja: umetnikove kretnje so bile s pomočjo osmih video kamer prikazane od zadaj na monitorjih, razporejenih ob robovih prizorišča. Sprednja »reprezentativna« silhuetna podoba, prikazana na platnu, je bila tako kontrapunktirana z razkrivanjem telesa umetnika iz mesa in krvi za platnom, ki je na koncu stopil pred gledalce in izvedel samode...
Podnaslov: Montaža istoimenskih video performansa in perfromansa
Produkcija: 1983
Zmontiran posnetek video performansa na 1. mednarodnem video bienalu Video CD v Ljubljani, v katerega je bil video vključen kot konstitutivni del dogajanja: umetnikove kretnje so bile s pomočjo osmih video kamer prikazane od zadaj na monitorjih, razporejenih ob robovih prizorišča. Sprednja »reprezentativna« silhuetna podoba, prikazana na platnu, je bila tako kontrapunktirana z razkrivanjem telesa umetnika iz mesa in krvi za platnom, ki je na koncu stopil pred gledalce in izvedel samode...
Alenka Pirman - Franci Zagoričnik - Črno-beli diapazon, 1966-2006 (00:02:35 zanka / loop)
Podnaslov: Najlepše pesmi, Serija šestih nemih predavanj
Produkcija: Društvo za domače raziskave / Domestic Research Society, SCCA-Ljubljana, 2006
Delo ni video, temveč neskončno ponavljanje PowerPoint predstavitve, ki se je v akademskem in komercialnem svetu vzpostavil kot način prezentacije znanja. Avtorica je na novo premislila oziroma vdrla v ta predstavitveni format z linearno strukturo pripovedi in besedilnim sosledjem, ki je del hegemonije institucionalnega znanja. Linearnost je ukinila z ukazom ponovi, zaradi česar je predavanje neskončno. Ideološko vsebino je ukinila z uporabo osnovnih šablon tega programa. Umetnica je iskala reference...
Podnaslov: Najlepše pesmi, Serija šestih nemih predavanj
Produkcija: Društvo za domače raziskave / Domestic Research Society, SCCA-Ljubljana, 2006
Delo ni video, temveč neskončno ponavljanje PowerPoint predstavitve, ki se je v akademskem in komercialnem svetu vzpostavil kot način prezentacije znanja. Avtorica je na novo premislila oziroma vdrla v ta predstavitveni format z linearno strukturo pripovedi in besedilnim sosledjem, ki je del hegemonije institucionalnega znanja. Linearnost je ukinila z ukazom ponovi, zaradi česar je predavanje neskončno. Ideološko vsebino je ukinila z uporabo osnovnih šablon tega programa. Umetnica je iskala reference...