Marko A. Kovačič - No More Heroes Any More (0:18:15)
Produkcija: V.S. VIDEO/Forum Ljubljana, 1992
Video se na parodičen in grotesken način loteva vojne tematike. Glavna protagonista, oziroma antagonista - zlohotna in preračunljiva politična vodje, sta s pomočjo Chroma key postopka umeščena v televizijski studijo, kjer se odvija t.i. Kraljeva igra. Vojna bitka metaforično zapakirana v sprevrženo partijo šaha, ki resnične ljudi vidi kot igrače v rokah škodoželjnih in pohlepnih politikov, postaja vedno bolj blazna in neobvladljiva. Performativen značaj videa igralcema dopu&...
DIVA moč
29 rezultatov med deli
Ema Kugler - Menhir (00:35:16)
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK & TV Slovenija, 1999
Urbanost je dokončno izbrisana z mitskimi rituali, kar določa že sam naslov video filma: menhir, pokončni kamniti blok iz neolitika, ki so ga uporabljali za sakralne obrede. Moški in ženska sta Adam in Eva, ki nastaneta pred nami z elektronsko transformacijo (morphing) in sta zaznamovana s krvjo. Ta element zaznamuje tudi vse druge elemente video podobe: umor posameznika, ki ga izvrši menhir ali trojstvo (politika, cerkev, vojska), telesi plesalca in plesalke. Kri, umor in smrt premaga sa...
Produkcija: Forum Ljubljana, VPK & TV Slovenija, 1999
Urbanost je dokončno izbrisana z mitskimi rituali, kar določa že sam naslov video filma: menhir, pokončni kamniti blok iz neolitika, ki so ga uporabljali za sakralne obrede. Moški in ženska sta Adam in Eva, ki nastaneta pred nami z elektronsko transformacijo (morphing) in sta zaznamovana s krvjo. Ta element zaznamuje tudi vse druge elemente video podobe: umor posameznika, ki ga izvrši menhir ali trojstvo (politika, cerkev, vojska), telesi plesalca in plesalke. Kri, umor in smrt premaga sa...
Ema Kugler - Homo Erectus (00:43:28)
Produkcija: ZANK, VPK, Cankarjev dom, 2000
V videu so nanizane podobe, ki ob spremljevalni glasbi dajejo vtis neskončnega, božanskega in nas posrkajo v brezno, iz katerega se ne moremo vrniti. Podobe nas privedejo do meja našega bivanja in nas ovijejo v temo nezavednega, v neizbežno pozabo. V filmu ni besed in govora, prisotna je le glasba in podobe, zgodba pa je kljub temu jasno razvidna. Podobe so neme priče človekove vpetosti v svet avtomatizma - birokracije in avtoritete - boga in vladarja, ki vodita v nesmiselne vojne, pobijanje in...
Produkcija: ZANK, VPK, Cankarjev dom, 2000
V videu so nanizane podobe, ki ob spremljevalni glasbi dajejo vtis neskončnega, božanskega in nas posrkajo v brezno, iz katerega se ne moremo vrniti. Podobe nas privedejo do meja našega bivanja in nas ovijejo v temo nezavednega, v neizbežno pozabo. V filmu ni besed in govora, prisotna je le glasba in podobe, zgodba pa je kljub temu jasno razvidna. Podobe so neme priče človekove vpetosti v svet avtomatizma - birokracije in avtoritete - boga in vladarja, ki vodita v nesmiselne vojne, pobijanje in...
Marko Peljhan - Park kulture (TV situacija) (00:07:44)
Podnaslov: del razstave Medij v mediju
Produkcija: Projekt Atol, SCCA-Ljubljana, VPK, 1996
Video je kolaž televizijskih posnetkov je sestavljanka iz izposojenih agencijskih kadrov vesolja in morskega prostranstva (TV Slovenija, Reuters). Posnetki neokrnjene narave se dopolnjujejo s tekstom, ki teče pod sliko. Tekst premleva velike življenjeske resnice in tematike, ki v kombinaciji s sliko postanejo banalne. Pod tem teče originalni tekst (televizijske novice), ki v značilnih kratkih povedih informira o aktualnih svetovnih dogodkih. V Parku kulture Peljhan posega v politične vidike in naracij...
Podnaslov: del razstave Medij v mediju
Produkcija: Projekt Atol, SCCA-Ljubljana, VPK, 1996
Video je kolaž televizijskih posnetkov je sestavljanka iz izposojenih agencijskih kadrov vesolja in morskega prostranstva (TV Slovenija, Reuters). Posnetki neokrnjene narave se dopolnjujejo s tekstom, ki teče pod sliko. Tekst premleva velike življenjeske resnice in tematike, ki v kombinaciji s sliko postanejo banalne. Pod tem teče originalni tekst (televizijske novice), ki v značilnih kratkih povedih informira o aktualnih svetovnih dogodkih. V Parku kulture Peljhan posega v politične vidike in naracij...
Nataša Prosenc Stearns - One Way (00:05:31)
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in svoje preobleke v zrcalu. Video podoba te arhetipe podvaja, upočasnjuje, ponavlja in s tem sestavlja vizualni kolektivni spomin človeških nagnjenj. Njun neuspeh kamera prikaže s hitrim tresenjem slike in vrtoglavim padanjem telesa v bližnjem posnet...
Produkcija: TV Slovenija, 1995
Moški in ženska hočeta uresničiti svoje želje po moči, lepoti, oblasti in podobnih zelo človeških lastnosti. Prikazana sta skozi arhetipske podobe: močno moško telo se bori s surovo silo narave, žensko telo ogleduje sebe in svoje preobleke v zrcalu. Video podoba te arhetipe podvaja, upočasnjuje, ponavlja in s tem sestavlja vizualni kolektivni spomin človeških nagnjenj. Njun neuspeh kamera prikaže s hitrim tresenjem slike in vrtoglavim padanjem telesa v bližnjem posnet...
Duba Sambolec - Airport 1 (29:41)
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am the center". Ob tem uporabljajo različne pripomočke kot na primer mikrofon ali megafon. Dogajanje je suhoparno in duhamorno, brez prave dramaturgije in temelji na ponavljanju. Avtorica z videom opozarja na stalno ponavljanje parol, ki so produktivno orodj...
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am the center". Ob tem uporabljajo različne pripomočke kot na primer mikrofon ali megafon. Dogajanje je suhoparno in duhamorno, brez prave dramaturgije in temelji na ponavljanju. Avtorica z videom opozarja na stalno ponavljanje parol, ki so produktivno orodj...
Duba Sambolec - Airport 2 (31:46)
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am the center". Ob tem uporabljajo različne pripomočke kot na primer mikrofon ali megafon. Dogajanje je suhoparno in duhamorno, brez prave dramaturgije in temelji na ponavljanju. Avtorica z videom opozarja na stalno ponavljanje parol, ki so produktivno orodj...
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Airport 1 in Airport 2, ki se predvajata vzporedno. Statična kamera ujame skromno opremljen prostor po katerem se premikajo performerji. Eden za drugim ali večglasno v nedogled spregajo stavčno poved "I am the center". Ob tem uporabljajo različne pripomočke kot na primer mikrofon ali megafon. Dogajanje je suhoparno in duhamorno, brez prave dramaturgije in temelji na ponavljanju. Avtorica z videom opozarja na stalno ponavljanje parol, ki so produktivno orodj...
Duba Sambolec - I Don't Remember (02:00:31)
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 1999/2000
V sto dvajset minut dolgem video performansu se avtorica s prevezanimi očmi in težko prtljago v rokah opoteka v prostoru pred veliko projekcijo po poti vlaka premikajočih se železniških tirov. Vodi jo strog, ukazujoč in nasilen moški glas, ki jo na vsak način želi spraviti izven zaslona, izven vidnega polja in v prenesenem pomenu izven javnega življenja. Potovanje po tirih se občasno obrne nazaj, vlak se vrača po isti poti po kateri je prispel. Prehodi vlaka iz poti naprej v nazaj so...
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 1999/2000
V sto dvajset minut dolgem video performansu se avtorica s prevezanimi očmi in težko prtljago v rokah opoteka v prostoru pred veliko projekcijo po poti vlaka premikajočih se železniških tirov. Vodi jo strog, ukazujoč in nasilen moški glas, ki jo na vsak način želi spraviti izven zaslona, izven vidnega polja in v prenesenem pomenu izven javnega življenja. Potovanje po tirih se občasno obrne nazaj, vlak se vrača po isti poti po kateri je prispel. Prehodi vlaka iz poti naprej v nazaj so...
Duba Sambolec - Shadowless A (21:06)
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizorišče performansa je prazen prostor, v katerem se avtorica s prevezo čez oči izgubljeno giblje. Glas iz ozadja jo nerazločno usmerja, mestoma se zasliši zvok enakomernih udarcev. Avtorica se občasno poskuša poslužiti daljnogleda,...
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizorišče performansa je prazen prostor, v katerem se avtorica s prevezo čez oči izgubljeno giblje. Glas iz ozadja jo nerazločno usmerja, mestoma se zasliši zvok enakomernih udarcev. Avtorica se občasno poskuša poslužiti daljnogleda,...
Duba Sambolec - Shadowless B (21:08)
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizorišče performansa je prazen prostor, v katerem se avtorica s prevezo čez oči izgubljeno giblje. Glas iz ozadja jo nerazločno usmerja, mestoma se zasliši zvok enakomernih udarcev. Avtorica se občasno poskuša poslužiti daljnogleda,...
Podnaslov: NoHomeVideos©
Produkcija: Duba Sambolec, 2000
Dvokanalni video perfomans sestavljata videa Shadowless A in Shadowless B, ki se predvajata vzporedno. Levi posnetek (Shadowless A) prikazuje figuro v prostoru, desni (Shadowless B) pa bližnje posnetke obraza. Oba posnetka si delita isti zvok. Prizorišče performansa je prazen prostor, v katerem se avtorica s prevezo čez oči izgubljeno giblje. Glas iz ozadja jo nerazločno usmerja, mestoma se zasliši zvok enakomernih udarcev. Avtorica se občasno poskuša poslužiti daljnogleda,...