Klon:Art:Resistance - Klon Art (00:05:05)
Podnaslov: Dokumentarni prispevek na Gajba TV
Produkcija: Gajba TV
Dokumentarni prispevek Gajba TV* o skupini grafitarjev in uličnih umetnikov KlonArt. Prispevek spremlja rap komad z naslovom Ilegal d.o.o., dinamična kamera, hitra menjava kadrov in nasičen kolorit, ki je značilen za ulično umetnost. Govorjeni tekst v prispevku predstavi nekatera idejna izhodišča umetniške skupine in pojasnjuje področje njihovega delovanja. Grafitarstvo predstavi kot življenjski stil, ki presega dualizme lepega in grdega in nastopa proti gentrificirani podobi mestne pokrajine. Gra...
DIVA aktivizem
24 rezultatov med deli
Neven Korda, Dario Seraval, Zemira Alajbegović - Divja horda (00:02:56)
Podnaslov: Iz kompilacije "Tako mladi"
Produkcija: FV Video / ŠKD Forum, 1984
Glasbeni video za skladbo Divja horda skupine Borghesia estetizira podzemlje. Z alternacijo statičnih in dinamičnih kadrov in z alternacijo kontrasta in barvitosti slike se ustvarja bogat videz zapuščenega in propadlega prostora. Ritem kamere rahlo odstopa od ritma gibanja akterjev videa. Zato ima gledalec občutek, da je prostor večji kot v resnici, saj se ne glede na smer vedno giba naprej. Na koncu videa kamera ostane za dvema akterjema, ki s pogledom v zunanji prostor omejita področje svoje...
Podnaslov: Iz kompilacije "Tako mladi"
Produkcija: FV Video / ŠKD Forum, 1984
Glasbeni video za skladbo Divja horda skupine Borghesia estetizira podzemlje. Z alternacijo statičnih in dinamičnih kadrov in z alternacijo kontrasta in barvitosti slike se ustvarja bogat videz zapuščenega in propadlega prostora. Ritem kamere rahlo odstopa od ritma gibanja akterjev videa. Zato ima gledalec občutek, da je prostor večji kot v resnici, saj se ne glede na smer vedno giba naprej. Na koncu videa kamera ostane za dvema akterjema, ki s pogledom v zunanji prostor omejita področje svoje...
Marko A. Kovačič - Mreža za Metelkovo (00:37:14)
Produkcija: Mreža za Metelkovo, 1990
Video dokumentira projekt "Mreža za Metelkovo", v katerem se je leta 1990 zbralo prek 200 partnerjev. Prostorske potrebe kulturnih ustvarjalcev in ustvarjalk, ki so se zbrali v tej Mreži, so bile predstavljene v programu Mreže za Metelkovo. Ta je v obliki pred-projekta izšel oktobra 1990. Z njim so bile seznanjene vse ustrezne institucije, vključno s štabom tedanje JLA. Mreža za Metelkovo je bila kot društvo formalno ustanovljena na ustanovni skupščini 22.12.1990, na zadnji...
Produkcija: Mreža za Metelkovo, 1990
Video dokumentira projekt "Mreža za Metelkovo", v katerem se je leta 1990 zbralo prek 200 partnerjev. Prostorske potrebe kulturnih ustvarjalcev in ustvarjalk, ki so se zbrali v tej Mreži, so bile predstavljene v programu Mreže za Metelkovo. Ta je v obliki pred-projekta izšel oktobra 1990. Z njim so bile seznanjene vse ustrezne institucije, vključno s štabom tedanje JLA. Mreža za Metelkovo je bila kot društvo formalno ustanovljena na ustanovni skupščini 22.12.1990, na zadnji...
Milena Kosec - Marička B. Pomagaj ante portas (00:09:10)
Produkcija: Državica Ptičjestrašilna, 2009
Marička B. Pomagaj ante portas je umetniška akcija v okviru Državice Ptičjestrašilne. Njena državljanka Marička B. Pomagaj si je v petek, 5. januarja 2001, ob 17. uri s pomočjo asistenta Tomaža Trčka ogledala razstavo Vulgata, U3 – tretji trienale sodobne slovenske umetnosti, ki jo je kuriral Gregor Podnar. Državna inštitucija se v primeru U3 ni korektno obnašala do ustvarjalcev Državice Ptičjestrašilne, kar je izzvalo prepoved uporabe gradiva o Državici....
Produkcija: Državica Ptičjestrašilna, 2009
Marička B. Pomagaj ante portas je umetniška akcija v okviru Državice Ptičjestrašilne. Njena državljanka Marička B. Pomagaj si je v petek, 5. januarja 2001, ob 17. uri s pomočjo asistenta Tomaža Trčka ogledala razstavo Vulgata, U3 – tretji trienale sodobne slovenske umetnosti, ki jo je kuriral Gregor Podnar. Državna inštitucija se v primeru U3 ni korektno obnašala do ustvarjalcev Državice Ptičjestrašilne, kar je izzvalo prepoved uporabe gradiva o Državici....
Maja Slavec - Woman Beauty Power Less (00:04:40)
Produkcija: 2008
Video je zasnovan enostavno. Ženska oseba s črno škatlo, ki lahko spominja na bombo, večkrat vstopa v isti kader. Njena funkcija je, da pritegne pozornost in da šokira. Video je nekakšen test ulice - kdo bo zmagal na sceni javne pozornosti - lepota ali grožnja?
Produkcija: 2008
Video je zasnovan enostavno. Ženska oseba s črno škatlo, ki lahko spominja na bombo, večkrat vstopa v isti kader. Njena funkcija je, da pritegne pozornost in da šokira. Video je nekakšen test ulice - kdo bo zmagal na sceni javne pozornosti - lepota ali grožnja?
Ana Grobler - Beautiful (00:01:56)
Produkcija: 2008
Video opozarja na dejstvo, da zaradi doseganja standardov lepote, ki nam jih določajo množični mediji, trpijo tudi živali, saj veliko kozmetičnih podjetij na njih še vedno testira svoje produkte in polprodukte. Video temelji na črno-beli fotografiji, razen na koncu, ko - ne brez posmeha - izpostavi opozorilo. Sestavljajo ga fotografije in tipografija, ki se izpisuje kot na pisalnem stroju. Zvok se ob tipkanju črk v videu pojavi le na začetku in koncu. Video je del interaktivne spletne revije Beau...
Produkcija: 2008
Video opozarja na dejstvo, da zaradi doseganja standardov lepote, ki nam jih določajo množični mediji, trpijo tudi živali, saj veliko kozmetičnih podjetij na njih še vedno testira svoje produkte in polprodukte. Video temelji na črno-beli fotografiji, razen na koncu, ko - ne brez posmeha - izpostavi opozorilo. Sestavljajo ga fotografije in tipografija, ki se izpisuje kot na pisalnem stroju. Zvok se ob tipkanju črk v videu pojavi le na začetku in koncu. Video je del interaktivne spletne revije Beau...
Vesna Bukovec - Personal Advice (00:00:59)
Produkcija: V.B., 2010
Osebni nasvet sprva deluje kot razkrivanje skrivnosti, ki nam jo glas šepeta na uho, in nas nagovarja k upoštevanju nasveta. Nasvet je popolnoma nesmiseln niz besed, a kmalu se razkrije, da izhaja iz astroloških napovedi. Vizualna reprezentacija videa pa je popolnoma neosebna. Na dveh nivojih se predvaja besedilo, ki sugerira intelektualno obnašanje, in nagovarja na regresivni pristop. Besedilo govori računalniško obdelan androidni glas: »This is not the best time f...
Produkcija: V.B., 2010
Osebni nasvet sprva deluje kot razkrivanje skrivnosti, ki nam jo glas šepeta na uho, in nas nagovarja k upoštevanju nasveta. Nasvet je popolnoma nesmiseln niz besed, a kmalu se razkrije, da izhaja iz astroloških napovedi. Vizualna reprezentacija videa pa je popolnoma neosebna. Na dveh nivojih se predvaja besedilo, ki sugerira intelektualno obnašanje, in nagovarja na regresivni pristop. Besedilo govori računalniško obdelan androidni glas: »This is not the best time f...
Amir Muratović - Zapeljevanje pogleda (1)
Podnaslov: 1. sezona : Marija Mojca Pungerčar / Polona Tratnik, Vadim Fiškin / Sašo Sedlaček, Damijan Kracina / Marko A. Kovačič, Uršula Berlot / son:Da
Produkcija: RTV Slovenija, 2007-2009
Niz dokumentarnih oddaj o slovenski sodobni umetnosti Zapeljevanje pogleda nastaja v Izobraževalnem programu Televizije Slovenija od leta 2007. Serijo sestavljajo oddaje, v katerih se predstavljata po dva umetnika, ki nam skozi svoja dela in projekte predstavljata lasten pogled na umetnost. Zapeljevanje pogleda ni zvrstno in žanrsko omejena serija in se še zmerom dograjuje.
Podnaslov: 1. sezona : Marija Mojca Pungerčar / Polona Tratnik, Vadim Fiškin / Sašo Sedlaček, Damijan Kracina / Marko A. Kovačič, Uršula Berlot / son:Da
Produkcija: RTV Slovenija, 2007-2009
Niz dokumentarnih oddaj o slovenski sodobni umetnosti Zapeljevanje pogleda nastaja v Izobraževalnem programu Televizije Slovenija od leta 2007. Serijo sestavljajo oddaje, v katerih se predstavljata po dva umetnika, ki nam skozi svoja dela in projekte predstavljata lasten pogled na umetnost. Zapeljevanje pogleda ni zvrstno in žanrsko omejena serija in se še zmerom dograjuje.
Sašo Sedlaček - Rent a Žicar / Rent a Beggar (00:19:23)
Produkcija: 2006
Dokumentarni video o problemu "žicanja" denarja. Umetnik ponudi pravemu žicarju robota, ki bo namesto njega opravljal sramotno prakso pridobivanja denarja. Zaradi simbolno-estetske kategorije robota ima le-ta to prednost pred žicarjem, da lahko vstopi v določene javne prostore, ki so žicarjem sicer prepovedani. A video ne kaže samo na probleme skupine ljudi, ki eksistirajo na margini družbe - robot predstavlja tudi strategijo izboljševanja žicarskih pogojev, predstavlja višjo učinkovitost, višjo...
Produkcija: 2006
Dokumentarni video o problemu "žicanja" denarja. Umetnik ponudi pravemu žicarju robota, ki bo namesto njega opravljal sramotno prakso pridobivanja denarja. Zaradi simbolno-estetske kategorije robota ima le-ta to prednost pred žicarjem, da lahko vstopi v določene javne prostore, ki so žicarjem sicer prepovedani. A video ne kaže samo na probleme skupine ljudi, ki eksistirajo na margini družbe - robot predstavlja tudi strategijo izboljševanja žicarskih pogojev, predstavlja višjo učinkovitost, višjo...
Sašo Sedlaček - Fernetiči / Fernetti (00:05:59)
Produkcija:
Video je del projekta Izgubljena ozemlja. Kader je statičen in prikazuje mejni prehod Fernetiči med Italijo in Slovenijo. Umetnik spremeni državne simbole na način, da združi zastave v novi digitalni verziji. Forme dveh držav so prisotne, a so vseeno slabo vidne in izginjajo v digitalni posplošitvi. Tako kot je absurdna meja med državami, je absurdna tudi znakovna distinkcija.
Produkcija:
Video je del projekta Izgubljena ozemlja. Kader je statičen in prikazuje mejni prehod Fernetiči med Italijo in Slovenijo. Umetnik spremeni državne simbole na način, da združi zastave v novi digitalni verziji. Forme dveh držav so prisotne, a so vseeno slabo vidne in izginjajo v digitalni posplošitvi. Tako kot je absurdna meja med državami, je absurdna tudi znakovna distinkcija.