Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.
V sodelovanju s 5. edicijo festivala FeKK smo v goste povabili hrvaški filmski laboratorij neodvisnega filma Klubvizija iz Zagreba (Projektna soba SCCA, 22. avgust 2019). Članici Mirna Pavičić in Anita Budimir sta predstavili projekte laboratorija inpred projekcijo tudi izbor štirih kratkih filmov z naslovom Srečanje z analognim filmom ali Prigode srebrovih halogenidov. več
Yunnia Yang, tajvanska kuratorka, je za Projektno sobo SCCA pripravila enouren program videa z naslovom Vmesno stanje duha. Pred dvema letoma je pri nas predstavila sodobni tajvanski video, zdaj je izbrala enajstih del, ki reflektirajo obdobje komunizma in socializma v državah zahodnega Balkana, vzhodne Evrope in Rusije. Kmalu zatem je ta program predstavila še v formi razstave v galeriji Easttopics v Budimpešti. več
Veseli smo, da Postaja DIVA vsako leto privabi gostujoče kustose, teoretike in umetnike, ki pri nas raziskujejo video umetnost in na podlagi tega gradiva in svojih preferenc in tematik, s katerimi se ukvarjajo, pripravijo tudi kuriran program, teoretsko predavanje ali umetniški performans. Letos je bila to poljska kuratorka Lawinia Rate, ki je predstavila video program Hvalnica sanjam. Video umetnost devetdesetih (Projektna soba SCCA, Ljubljana, 29. maj). več
V okviru programa Avtorski film – artRESOLUTION v organizaciji Galerije Podroom in Kulturnega centra Beograd sta Barbara Borčić in Peter Cerovšek, sodelavca video arhiva Postaja DIVA, predstavila različne aspekte in tematike, vezane na avtorski film in video nekoč in danes. Prikazan je bil tudi novi program video del z naslovom Video Discipline & Dreams. več
V zadnjih dveh mesecih smo prenovili spletni arhiv Postaja DIVA in ga naredili uporabniku prijaznejšega. Z Borutom Savskim, Divinim spletnim programerjem, smo posodobili vmesnik za vnašanje vsebin, nadgradili video predvajalnik in prilagodili stran za prikaz na mobilnih napravah. Poenostavili smo prikazovanje v meniju, razširili nabor in povečali referenčnost ključnih besed. Zdaj je arhiv zračen in pregleden, pripravljen za nova dela. Vabimo avtorice/avtorje, da se oglasijo na SCCA-Ljubljana in prinesejo svoje videe ali kratke filme.
Pišete nam lahko tudi na info@scca-ljubljana.si.
Po konferenci Revisiting Heritage v Narodnem muzeju v Varšavi je izšla obsežna knjiga z dokumentacijo istoimenskega mednarodnega projekta. V njej so tudi prispevki s konference, med njimi besedilo Barbare Borčić z naslovom DIVA Station and Artists' Archives, v katerem se je osredotočila na dve video praksi iz arhiva: deli Mihe Vipotnika iz sedemdesetih let in skupine Laibach / Marijana Osole ̶ Maxa iz osemdesetih let.
Tudi letos smo se s Postajo DIVA / SCCA-Ljubljana pridružili dvem večjim dogodkom: festivalu animiranega filma Animateka z deli Ester Ivakič v Projektni sobi SCCA in Noči kratkih filmov v Slovenski kinoteki z video programom Beleženja stvarnosti – subjektivizacija objektivnega, ki ga je pripravil Toni Poljanec.
Letos je SCCA-Ljubljana že tretje leto obeležil Svetovni dan avdiovizualne dediščine – 27. oktober. Veseli smo, da so se nam letos pridružili tudi Slovenska kinoteka, Mesto žensk in Galerija Škuc. Dvojni program Video zgodovina, spomini in naključja, ki ga je za to priložnost pripravil Slavko Kačunko, je bil prikaz video prakse Marcela Odenbacha – uveljavljenega nemškega videasta – z enourno projekcijo in predstavitev teorije z dvema antologijama ženskega kritiškega pisanja o videoumetnosti (Theorien der Videokunst). več
Postaja DIVA/SCCA-Ljubljana smo že tretjič sodelovali z mednarodnim festivalom kratkega filma FeKK. Tokrat z omizjem Produkcija umetnih svetov (22. avgust 2018) o VR in 360° filmih in virtualni resničnosti, obiskovalci pa smo si lahko tudi nadeli očala in podoživeli kakšen VR film. Z razstavo Poezija potrebuje ogledalo v Galeriji Vodnikove domačije (30.8.–23. 9. 2018) smo se posvetili videopoeziji. Kurator Dušan Dovč je izbral dela razširjene poetične izkušnje.
V Projektni sobi SCCA, v prostorih video arhiva Postaja DIVA, sta potekali predstavitev in pogovor o filmih in virtualni resničnosti z naslovom Produkcija umetnih svetov, obiskovalci pa smo si lahko tudi nadeli očala in podoživeli kakšen VR film. Na omizju so trije strokovnjaki in producenti ̶ Antonio Giacomin, Mitja Klodič in Marko Cafnik ̶ z obiskovalci delili svoje izkušnje s produkcijo 360-stopinjskih in VR filmov ter se spraševali, kakšen razvoj se temu področju ustvarjalnosti obeta v bližnji prihodnosti. Pogovor je tekel tudi o specifikah in teoriji tega novega izraznega sredstva, ki se v zadnjih letih hitro razvija. Prostora za gledanje tovrstnih filmov pa pri nas zaenkrat še ni, pa bi bil dobrodošel. Obiskovalci smo preizkušali VR filme in ker je bilo prostora premalo za vse, smo se razširili tudi na hodnik stavbe na Metelkovi 6. Bilo je poučno in navdihujoče. več
Dušan Dovč, kurator razstave Poezija potrebuje ogledalo, je zbral štiri videodela, ki poleg sinestetične izkušnje pesniške besede, podobe in zvoka vključujejo tudi »narativni in izrazni zaplet« in vizualne projekte, v katerih se lahko prepozna asociativne povezave na izbrana dela videopoezije in ki ustvarjajo razširjeno poetično izkušnjo. Sodelujoče umetnice in umetniki: Nataša Berk & Anja Golob, Gorazd Krnc & Peter Semolič, Rene Puhar, Hana Repše, Miha Sagadin & Dejan Koban, Toni Soprano & David Bedrač, Tisa Neža Herlec, IGNORfestival, Stella Ivšek aka VJ 5237, Alenka Pirman in Small but dangers. Odprtje spremlja videomapiranje Stelle Ivšek aka VJ 5237, ki bo povzela razstavljeno videopoezijo, jo nadgradila s svojimi vizualijami in projicirala na objekt, ki je bil zaradi dežja v galeriji, ponovljen pa pred Galerijo Alkatraz ob 25. obletnici AKC Metelkova mesto (1. september). več
Na nekatere novosti v našem arhivu smo še posebej ponosni. To so digitalna dela, ki se gibljejo v medprostoru med kratkim/avtorskim filmom in umetniškim/eksperimentalnim videom. Zadrega, kdaj govoriti o videu in kdaj o kratkem filmu, se zdi mlajšim generacijam nepotrebna, za Postajo DIVA pa je to ena od nosilnih tematik zadnjih let. Na DIVI smo tako objavili že več tovrstnih digitalnih del zlasti mlajše generacije, denimo Coffee Urške Djukić, Putevi Petra Cerovška in Insider Tonija Poljanca.