News

The DIVA News page refers to public presentations, exhibitions, screenings, publications in Slovenia and on the international scene, connected to participations of DIVA Station Video Archive and the video artists who had contributed their video artworks to the archive. We also introduce events organised by DIVA Station (SCCA-Ljubljana) in order to promote its content and usage.


Razstava, instalacije, performansi, projekcije, odprti ateljeji Besedilo, knjiga in branje so od nekdaj tudi téme likovne umetnosti. Še več. Tekstualnost je vpisana v umetnino. Razmerje med črko in črto, besedo in podobo, pripovednim in likovnim je prisotno v številnih sodobnih umetniških projektih. In na drugi strani so "neraziskani in neznani prostori" AKC Metelkove mesta kot prizorišča in zatočišča za njihovo uprizoritev in recepcijo/kontemplacijo. V času obletnice bodo umetniške in teoretske prakse vzpostavile protiutež prevladujočim konvencijam in ritualom običajnega vsakdana Metelkove. Obiskovalec, ta urbani nomad pa bo sam ali v vodeni skupini, zdaj tu in tam, naletel na presenečenje, ki je lahko tudi umetnina.


8.–11. september 2011, po 21. uri Trg brez zgodovinskega spomina, AKC Metelkova mesto  Sobota 10. september, ob 23. uri: Jubilej, spektakel v spomin na preskok ograje pred 18 leti. Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, našega stalnega sodelavca na področju videa in arhivov. Od samega začetka Paralelni svetovi na nebu nad Metelkovo ustvarjajo okolje, ki s pridihom svetovljanskosti, obvladovanja tehnologij in z lahkotnostjo ustvarjenega ozračja privabljajo umetnike robnih, raziskovalnih, intermedijskih in v vsakem pogledu interdisciplinarnih praks, da se preizkusijo v čarobnem vzdušju.

Communist totalitarian system which reigned in Eastern Europe a large part of the 20. Century seeded fear in the e.g. western democracies on the basis of enforced propaganda that had created numerous stereotypes about some kind of hermetically closed space. Poverty, repression, lawlessness, specific urbanisation and aggressive industrialisation are probably some of the most common misconceptions of the “wild east” before and after the fall of the Berlin Wall. All this stereotypes had vehemently found their way into the context of fine arts that considers eastern part of the old continent as a morbid and dark place. The selection of five works shows different genres and generations of video artists from Slovenia that are presenting this dark motives of decaying industrial spaces but they interpret it in different ways that are not necessarily negative.

Postaja DIVA sodeluje na festivalu Ars Electronica 2011 v okviru posveta: Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving, 4. september, 18.00-20.00 Seminarska soba, Ars Electronica Center, Linz, Avstrija. Eksperimentalno rabo novih medijev so zlasti podpirale manjše in srednje institucije širom sveta. Omogočale so dostop do novih tehnologij ter razstavljale in distribuirale medijsko umetnost. Kot rezultat delovanja so nastale številne zbirke videotrakov, medijskih del, dokumentov in efemera. Gre za zbirke, ki nudijo celostni vpogled v zgodovino t.i. »time based arts«, kar posamezna dela v večjih institucijah ne morejo omogočiti. Žal se mnogo neodvisnih institucij in arhivov stalno bori za prepoznanje in ustrezno financiranje. Kakšna prihodnost se jim obeta? Kakšna strategija delovanja jim omogoča preživetje in razvoj?

Ana Čigon, One more kickJasna Hribernik, Zmago Lenardič: Grant me my wishTomaž Furlan, Wear V-VIII

Spletna razstava video del od 17. julija do 17. avgusta 2011 na Artyčok.TV. Kuratorica Ida Hiršenfelder je izbrala štiri video performanse, ki z jasno in preprosto naracijo ter s stalnimi repeticijami prikazujejo absurdne situacije ekspresivne psihološke jeze, nelagodja, agresije in iracionalnega vedênja.

Postaja DIVA predstavlja  Serija projekcij s pogovori  Četrtek, 16. junij 2011, ob 20. uri (projekcije in pogovor) Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. V tretji seriji predvajanj (po predstavitvi opusa Eme Kugler in Jasne Hribernik) bomo predstavili tri novejša dela iz opusa videasta in pionirja eksperimentalnega avtorskega videa Mihe Vipotnika. Projekciji 16. junija bo sledil pogovor z avtorjem.

SCCA-Ljubljana v sodelovanju s Kinom Udarnik in Zavodom Uho;oko enkrat mesečno pripravlja predstavitve avtorskih opusov iz arhiva Postaja DIVA v okviru programa AV/čas: časovni horizonti avdiovizualne umetnosti. V Kinu Udarnik bomo predstavljali dokumentarne filme in video dela daljšega formata, ki so formalno, žanrsko, kontekstualno in vsebinsko primerna za predvajanje v kinomatografskem formatu.

Miha Vipotnik: Človek poslušanja – Bor Turel, RTV Slovenija, 2008, 19'18''

Človek poslušanja – Bor Turel je video projekt, ki ga je Vipotnik režiral v okviru Uredništva za resno glasbo in balet, v katerem je želel s pomočjo video dokumenta, detajlov in miselnih konceptov prikazati spreminjajoča območja elektroakustičnega tele-vizualnega laboratorija prihodnosti, kjer skladatelj Bor Turel glasbo komponira in predvaja v neprestano spreminjajočem se frekvenčnem pasu. Celoten projekt je vizualno-zvočna kompozicija, ki se skozi različne bivanjske in ustvarjalne prostore sestavlja na televizijski ekran.

Miha Vipotnik: Path of Crazy Wisdom, CalArts, Los Angeles, 1993, 9'58''

Path of Crazy Wisdom je kratka dramatična zgodba v obliki intervjuja glasbenika Jima Rohinga s kiparjem Ericom Orrom o njegovem življenju in delu v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja. Izpraševalec sogovornika bombardira z vprašanji in domala simulira policijsko preiskavo. Umetnik zagovarja svoja stališča in koncepte. Druga raven zgodbe poteka v zvezi s spekulativnim izginotjem Johnnyja. Hkrati se na ekranu izpisujejo citati iz Orrove knjige, ki gledalca postavijo pred dvojno dinamiko govorjene in pisane besede. (vir:Videodokument)

Miha Vipotnik: France Prešeren: Gazele, RTV Slovenija, 2000, 24'44''

France Prešeren: Gazele je nenarativno dokumentarno video delo, v katerem se vrstijo posnetki narave in ljudi iz pozicije nevpletenega opazovalca, iz premikajočega se vozila (avtomobila, helikopterja, vlaka...). Gibljiva poetika narave je zvočno obdana s Sedmimi orkestralnimi pesnitvami Lucije Marije Škerjanca in s sedmimi gazelami pesnika Franceta Prešerna.

Gazela 1: Pesem moja je posoda tvojega imena (glas: Aleš Valič)
Gazela 2: Oči sem večkrat vprašal (glas: Stane Sever)
Gazela 3: Žalostna komu neznana je resnica (glas: Boris Kralj)
Gazela 4: Draga, vem, kako pri tebi me (glas: Aleš Valič)
Gazela 5: Med otroci si igrala (glas: Stane Sever)
Gazela 6: Al bo kal pognalo seme (glas: Boris kralj)
Gazela 7: Kdor jih bere (glas: Aleš Valič)

POGOVOR (16. junij 2011)

Projekciji treh video del bo sledil javni intervju z avtorjem Miho Vipotnikom, s katerim se bomo pogovarjali o njegovi video produkciji zadnjih dvajsetih let, ki je manj raziskana od obdobja njegovih pionirskih video eksperimentov in zgodnjih avtorskih video del. Z avtorjem se bo pogovarjala arhitektka Nika Grabar.

Vstopnina 3 evre.

Miha Vipotnik (1954) je po končani specialki za video in televizijo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani diplomiral na področju filmske režije in videa na California Institute of the Arts v Los Angelesu. Velja za enega od pionirjev eksperimentalne video umetnosti na področju Slovenije. V osemdesetih letih je posnel in režiral serijo eksperimentalnih in montiranih video dokumentov. Oblikoval je številne špice, uvodnike, animacije za filme, oddaje in propagandne programe, režiral glasbene in televizijske programe za RTV Ljubljana in Jugoslovansko radiotelevizijo (JRT). Leta 1983 je bil pobudnik in direktor treh izdaj mednarodnega bienala Video CD v Cankarjevem domu, ki je pospešil vključevanje slovenskega videa v mednarodni kontekst. Ukvarja se s produkcijo videa, instalacij in televizijskih oddaj s področja vizualnih umetnosti, arhitekture in grafičnega oblikovanja. Med leti 1996 in 2004 je režiral preko 40 filmov in video oglasov. V letih 2001 in 2002 je napisal scenarij in režiral kontroverzno filmsko opero Moč usode, ki je bila posvečena stoletnici smrti skladatelja Giuseppe Verdija. V istem času v Mestni galeriji Ljubljana zasnuje multimedijsko video instalacijo Potovanje na konec koncev. Na Fakulteti za družbene vede vodi delavnice za dokumentarni video, na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani in Faculté des Beaux-Arts et des Arts appliqués na Univerzi USEK v Libanonu pa vodi delavnico iz video umetnosti in video instalacije.

Postaja Diva je spletni in fizični arhiv video umetnosti, ki ga SCCA-Ljubljana razvija od leta 2005 z namenom raziskovanja, dokumentiranja in arhiviranja video in medijske umetnosti. V Kinu Udarnik bodo na ogled retrospektive posameznih avtorjev in tematski oz. žanrski izbori, zlasti video filma in dokumentarnega videa. S projekcijami bomo predstavljali izvirne avdiovizualne produkcije domačih avtorjev, spremljali pa jih bodo pogovori z umetniki in umetnicami.
Več: www.e-arhiv.org/diva

Zavod Udarnik Maribor – mestni center umetnosti – kot novi neodvisni center kulturne produkcije ponuja kakovostno alternativo trenutno prevladujoči pop-kulturni produkciji in odpira vrata številnim lokalnim in mednarodnim umetnikom. S svojim širokim spektrom raznovrstne kulturne ponudbe in povezovanjem med posameznimi smermi omogoča nastanek popolnoma novih idej in del. Udarnik želi povezati neodvisno kulturno v Mariboru in v ta kulturni prostor prinesti nove kulturne vsebine, ustvarjanje in manifestacijo ustvarjenega pa približati vsakdanjim potrebam ljudi.
Več: zavodudarnik.wordpress.com

Zavod za umetnost in tehnologijo: uho; oko združuje različne vidike novih tehnologij in omogoča izvedbo večplastnih multimedijskih projektov. Ogrodje delovanja zavoda je Eksperimentalni Laboratorij (EXP_LAB), kjer na projektni podlagi stremimo k inovativnemu raziskovanju in delu na področjih interneta, digitalnega videa, elektronskih umetnosti, spletne TV (www.uho-oko.tv). Ukvarjamo se s produkcijo, distribucijo in spletnimi prenosi sodobnih umetniških vsebin; knjižnimi in DVD edicijami, v sklopu katerih tematiziramo za lokalni prostor pomembne pionirje intermedijskih umetnosti. V okviru uho;oko deluje FF/PLAY/REW – nova programska enota Mednarodnega festivala računalniških umetnosti (MFRU) in nosilka glasbenega ciklusa Elektroakustika in interdisciplinarnega projekta Metromar.
Več: www.uho-oko.si




Razstava in predstavitev avtorskega dela  Sreda, 15. junija 2011, ob 20. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstava bo na ogled do 24. junija, pon.-pet., od 10. do 15. ure ali po dogovoru. Vljudno vabljeni na razstavo in predstavitev avtorskega dela Tomaža Furlana, umetnika, ki se na širšem likovnem prizorišču uveljavlja kot vsestranski večmedijski ustvarjalec. Predstavitev in razstavo v sodelovanju z avtorjem pripravlja kurator in kritik Miha Colner.

Vesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OKVesna Bukovec - It Will Be OK

Videoprojekciji  Četrtek, 5. 5. 2011, ob 20. uri Četrtek, 19. 5. 2011, ob 20. uri Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. Avstrijska umetnica in kuratorica Evelin Stermitz v Kinu Udarnik pripravlja serijo mesečnih projekcij iz spletne platforme ArtFem.TV. Vesna Bukovec, skrbnica spletnih strani SCCA-Ljubljana, sodeluje na videoprojekciji z videom It Will Be OK.

Predstavitev videoumetnosti iz Slovenije in projekcija v četrtek, 28. 4. 2011, ob 19. uri  LUX, 3rd Floor Shacklewell Studios, 18 Shacklewell Lane, E8 2EZ, London, Anglija s projekcijo vidoe izbora Postaja DIVA predstavlja, kronološko zaokroženega programa z izbranimi petnajstimi video deli avtorjev izpostavlja premike v razumevanju in rabi videa kot izraznega sredstva in avtorske specifike na tehnološki, medijski in vsebinski ravni med letoma 1983 in 2007.

Postaja DIVA predstavlja  Serija projekcij s pogovori  Svoboden je tisti, ki ni priklopljen!  Četrtek, 26. maj 2011, ob 18. uri, Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. SCCA-Ljubljana v sodelovanju s Kinom Udarnik in Zavodom Uho;oko enkrat mesečno pripravlja predstavitve avtorskih opusov iz arhiva Postaja DIVA v okviru programa AV/čas: časovni horizonti avdiovizualne umetnosti. V Kinu Udarnik bomo predstavljali dokumentarne filme in video dela daljšega formata, ki so formalno, žanrsko, kontekstualno in vsebinsko primerna za predvajanje v kinomatografskem formatu.

Close Login to Members Area
 
Username
Password
Remember me