Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.
Razstava, instalacije, performansi, projekcije, odprti ateljeji Besedilo, knjiga in branje so od nekdaj tudi téme likovne umetnosti. Še več. Tekstualnost je vpisana v umetnino. Razmerje med črko in črto, besedo in podobo, pripovednim in likovnim je prisotno v številnih sodobnih umetniških projektih. In na drugi strani so "neraziskani in neznani prostori" AKC Metelkove mesta kot prizorišča in zatočišča za njihovo uprizoritev in recepcijo/kontemplacijo. V času obletnice bodo umetniške in teoretske prakse vzpostavile protiutež prevladujočim konvencijam in ritualom običajnega vsakdana Metelkove. Obiskovalec, ta urbani nomad pa bo sam ali v vodeni skupini, zdaj tu in tam, naletel na presenečenje, ki je lahko tudi umetnina.
8.–11. september 2011, po 21. uri Trg brez zgodovinskega spomina, AKC Metelkova mesto Sobota 10. september, ob 23. uri: Jubilej, spektakel v spomin na preskok ograje pred 18 leti. Obveščamo vas o projektu Nevena Korde, našega stalnega sodelavca na področju videa in arhivov. Od samega začetka Paralelni svetovi na nebu nad Metelkovo ustvarjajo okolje, ki s pridihom svetovljanskosti, obvladovanja tehnologij in z lahkotnostjo ustvarjenega ozračja privabljajo umetnike robnih, raziskovalnih, intermedijskih in v vsakem pogledu interdisciplinarnih praks, da se preizkusijo v čarobnem vzdušju.
Komunistični totalitarni sistem, ki je kraljeval v Vzhodni Evropi dobršen del dvajsetega stoletja, je v t. i. zahodnih demokracijah sejal strah in na podlagi pospešene propagande ustvaril številne stereotipe o tem nekdaj hermetično zaprtem prostoru. Revščina, zatiranost, brezpravnost, specifična urbanizacija in nasilna industrializacija so morda najpogostejši stereotipi »divjega vzhoda« pred in po padcu berlinskega zidu. Vse to se je vehementno odrazilo tudi v kontekstu likovnih umetnosti, ki vzhodni del stare celine pojmuje kot morbiden in temačen prostor. Selekcija petih avtorjev prikazuje različne žanre in generacije ustvarjalcev iz območja Slovenije, ki v svojih video delih povzemajo motive mračne, mnogokrat propadle industrije, vendar jo interpretirajo na različne, ne nujno negativne načine.
Ana Sluga (2006) v video delu Away prikazuje boleče rušenje stare zgradbe, ki simbolizira konec nekega obdobja, tako na osebni kot širši družbeni ravni. Kapitalistični sistem je postal globalna dogma, ki želi brez spoštovanja do preteklosti predrugačiti in poenotiti ljudi in prostore celega sveta. Ana Sluga, Away, 1′ Alajbegović Zemira & Neven Korda, Dežuje, 2′ 29” Marko A. Kovačič, Pesem mesa in podoba je telo postala, 16′ 25” Skupina TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič), Cona D, 11′ 59” Sašo Podgoršek, Vrtoglavi ptič, 33′
Zemira Alajbegović & Neven Korda (1986) v glasbenem spotu Dežuje hard core skupine Tožibabe prikazuje mračno sliko urbanega središča, njene marginalne in industrijske objekte, ki se navezujejo na uporniški duh hard core gibanja osemdesetih let v Jugoslaviji.
Marko Kovačič (1985) v svojem igranem video performansu Pesem mesa in podoba je telo postala uporablja kulise industrijskega okolja za subtilno upodabljanje fikcije in realnosti, ki temeljijo na zaznavanju že videnih podob, recikliranih skozi tok zgodovine in postavljenih v povsem nov kontekst.
Skupina TEMP (Robertina Šebjanič, Peter Košir, Luka Prinčič) (2005) oziroma del njenih članov v svojem video delu Cona D, podprtem z računalniško animacijo, predstavlja možnosti nove namembnosti degradiranih, večinoma industrijskih območij v Ljubljani kot kontrast živim urbanim površinam. Cona D je del širšega projekta skupine TEMP, ki je v letu 2006 zasedla in v kulturne namene zainteresirani javnosti predala opuščeno tovarno Rog v centru prestolnice.
Sašo Podgoršek (1996) v sodelovanju s plesno skupino En Knap s plesnim video delom Vrtoglavi ptič skozi elemente gibalne umetnosti sodobnega plesa predstavlja osebni odnos koreografa Iztoka Kovača do rojstnega mesta, polnega industrijskih ostalin in opustelih rudniških jaškov.
Ana Sluga, 2006
Alajbegović Zemira & Neven Korda, 1986
ŠKUC-Forum, Ljubljana 1985
Robertina Šebjanič, 2005
En-Knap & TV Slovenija, 1996
Postaja DIVA sodeluje na festivalu Ars Electronica 2011 v okviru posveta: Archiving Media Art: Politics and Strategies II: The Future of Media Art Archiving, 4. september, 18.00-20.00 Seminarska soba, Ars Electronica Center, Linz, Avstrija. Eksperimentalno rabo novih medijev so zlasti podpirale manjše in srednje institucije širom sveta. Omogočale so dostop do novih tehnologij ter razstavljale in distribuirale medijsko umetnost. Kot rezultat delovanja so nastale številne zbirke videotrakov, medijskih del, dokumentov in efemera. Gre za zbirke, ki nudijo celostni vpogled v zgodovino t.i. »time based arts«, kar posamezna dela v večjih institucijah ne morejo omogočiti. Žal se mnogo neodvisnih institucij in arhivov stalno bori za prepoznanje in ustrezno financiranje. Kakšna prihodnost se jim obeta? Kakšna strategija delovanja jim omogoča preživetje in razvoj?
Spletna razstava video del od 17. julija do 17. avgusta 2011 na Artyčok.TV. Kuratorica Ida Hiršenfelder je izbrala štiri video performanse, ki z jasno in preprosto naracijo ter s stalnimi repeticijami prikazujejo absurdne situacije ekspresivne psihološke jeze, nelagodja, agresije in iracionalnega vedênja.
Postaja DIVA predstavlja Serija projekcij s pogovori Četrtek, 16. junij 2011, ob 20. uri (projekcije in pogovor) Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. V tretji seriji predvajanj (po predstavitvi opusa Eme Kugler in Jasne Hribernik) bomo predstavili tri novejša dela iz opusa videasta in pionirja eksperimentalnega avtorskega videa Mihe Vipotnika. Projekciji 16. junija bo sledil pogovor z avtorjem.
Razstava in predstavitev avtorskega dela Sreda, 15. junija 2011, ob 20. uri Projektna soba SCCA, Metelkova 6, Ljubljana. Razstava bo na ogled do 24. junija, pon.-pet., od 10. do 15. ure ali po dogovoru. Vljudno vabljeni na razstavo in predstavitev avtorskega dela Tomaža Furlana, umetnika, ki se na širšem likovnem prizorišču uveljavlja kot vsestranski večmedijski ustvarjalec. Predstavitev in razstavo v sodelovanju z avtorjem pripravlja kurator in kritik Miha Colner.
Videoprojekciji Četrtek, 5. 5. 2011, ob 20. uri Četrtek, 19. 5. 2011, ob 20. uri Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. Avstrijska umetnica in kuratorica Evelin Stermitz v Kinu Udarnik pripravlja serijo mesečnih projekcij iz spletne platforme ArtFem.TV. Vesna Bukovec, skrbnica spletnih strani SCCA-Ljubljana, sodeluje na videoprojekciji z videom It Will Be OK.
Predstavitev videoumetnosti iz Slovenije in projekcija v četrtek, 28. 4. 2011, ob 19. uri LUX, 3rd Floor Shacklewell Studios, 18 Shacklewell Lane, E8 2EZ, London, Anglija s projekcijo vidoe izbora Postaja DIVA predstavlja, kronološko zaokroženega programa z izbranimi petnajstimi video deli avtorjev izpostavlja premike v razumevanju in rabi videa kot izraznega sredstva in avtorske specifike na tehnološki, medijski in vsebinski ravni med letoma 1983 in 2007.
Postaja DIVA predstavlja Serija projekcij s pogovori Svoboden je tisti, ki ni priklopljen! Četrtek, 26. maj 2011, ob 18. uri, Kino Udarnik, Grajski trg 1, 2000 Maribor. SCCA-Ljubljana v sodelovanju s Kinom Udarnik in Zavodom Uho;oko enkrat mesečno pripravlja predstavitve avtorskih opusov iz arhiva Postaja DIVA v okviru programa AV/čas: časovni horizonti avdiovizualne umetnosti. V Kinu Udarnik bomo predstavljali dokumentarne filme in video dela daljšega formata, ki so formalno, žanrsko, kontekstualno in vsebinsko primerna za predvajanje v kinomatografskem formatu.