Novice

Z objavo DIVINIH novic opozarjamo na javne predstavitve, razstave, projekcije, publikacije pri nas in na mednarodnih prizoriščih, pri katerih sodeluje Postaja DIVA in video umetnice in umetniki, ki so svoja dela vključili v naš arhiv. Predstavljamo tudi tiste dogodke, ki jih organizira Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana), da bi razširjali poznavanje video umetnosti v lokalnem in mednarodnem prostoru.

Ana Čigon, Brezčasnost / Timelessness

Plesni video kot žanr video umetnosti je bil v slovenskem kulturnem prostoru še posebej močno prisoten v 90. letih 20. stoletja, ko so nastale zelo znane kolaboracije med plesnimi ustvarjalci (En-Knap) in videasti (Sašo Podgoršek, Ema Kugler). V 21. stoletju pa se zdi, kot da so tovrstna sodelovanja zginila iz video produkcije. Domnevo smo preverili s podrobnim pregledom video produkcije zadnjega desetletja in postavili tezo, da pri obravnavi plesnega videa lahko govorimo o štirih zelo različnih pristopih k plesnemu videu:

  • - Plesni video, ki nastane kot avtorska (video) interpretacija obstoječe plesne predstave (Ana Čigon: Brezčasnost), možno je tudi, da je tovrstna predstava namenjena predvsem za video in niti ne za živo občinstvo (Apolonija Šušteršič: Entrance de Singel) ali da je video končni produkt predstave, ki jo je iniciiral sam videast (Neven Korda: Odmevi).
  • - Plesni video, ki nastane na pobudo videastke, ki sodeluje z eno plesalko ali z maloštevilnimi plesalci (Maja Slavec: Revaluation; Evelin Stermitz: Inside the Outside).
  • - Plesni video, v katerem videast montira najdene posnetke plesa, še bolj pa je poudarjen pomen glasbe v povezavi z ritmom video slike (Boštjan Kavčič: Ples, Zemira Alajbegović: Vortex, 2000).
  • - Plesni video, v katerem nastopa sam videast kot amaterski plesalec (Ana Čigon: One More Kick, Sašo Vrabič: Santa).

Iz navedenih štirih pristopov lahko ugotovimo, da za razliko od devetdesetih let, ko so prevladovale povezave med velikimi plesnimi in videastičnimi produkcijam, po letu 2000 govorimo o postopni intimizaciji plesnega videa.

Izbrala: Ida Hiršenfelder
Produkcija: SCCA-Ljubljana, 2011
Dolžina: 52′ 38”

Ana Čigon, Brezčasnost / Timelessness, 20′
Ana Čigon, 2008
Ana Čigon, Brezčasnost / Timelessness

Apolonija Šušteršič, Kees van Zelst, Entrance de Singel, 5′ 50”
Apolonija Šušteršič, Kees van Zelst, 1997
Apolonija Šušteršič, Kees van Zelst, Entrance de Singel

Maja Slavec, Revaluation (short version), 5′
Maja Slavec, 2008
Maja Slavec, Revaluation

Evelin Stermitz, Inside the Outside, 5′ 33”
Evelin Stermitz, 2006
Evelin Stermitz, Inside the Outside

Neven Korda, Odmevi, 5′
Aksioma – Zavod za sodobno umetnost, Ljubljana, 2009
Neven Korda, Odmevi

Maja Smrekar, Repeating Coincidence, 3′ 42”
Maja Smrekar, 2009
Maja Smrekar, Repeating Coincidence

Zemira Alajbegović, Vortex, 4′ 5”
TV Slovenija, 2000
Zemira Alajbegović, Vortex

Ana Čigon, One More Kick, 4′ 35”
Ana Čigon, 2009
Ana Čigon, One More Kick

Sašo Vrabič, Santa (short version), 3′ 32”
Sašo Vrabič, 2001
Sašo Vrabič, Santa

Pogovor in projekcija filmov v petek, 25. 2., ob 18. uri v Moderni galeriji, Tomšičeva 14, Ljubljana, v okviru razstave Vse to je film! Eksperimentalni film v Jugoslaviji 1951–1991. Produkcija filmov, mednarodni filmski program (projekcije, pogovori) in prikazovanje in distribucija filmov lastne produkcije (v jugoslovanskem in mednarodnem prostoru).

Predstavitev fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti v slovenskem prostoru v torek, 11. januarja 2011, ob 18. uri Trubarjeva hiša literature, Stritarjeva 7, Ljubljana

Predstavitev in demonstracija rabe fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti Postaja DIVA, ki ga od leta 2005 razvija SCCA-Ljubljana. Barbara Borčić in Ida Hiršenfelder, vodji arhiva, bosta predstavili kontekst, namen in spletno mesto arhiva Postaja DIVA.  Sledila bo projekcija video eseja Diva v Galeriji Škuc (scenarij, kamera, montaža in vezno besedilo: Nika Grabar, 16 min, produkcija: SCCA-Ljubljana, 2009).  Video esej je nastal v času študijske razstave fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti Postaja DIVA v Galeriji Škuc leta 2009.

Predstavitev fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti 20. 10. 2009, ob 19. uri Muzej moderne in sodobne umetnosti (MMSU), Dolac 1/II, Reka, Hrvaška. Vljudno vas vabimo v prostore Muzeja moderne in sodobne umetnosti (MMSU) Reka na predavanje, predstavitev, projekcijo in diskusijo o fizičnem in spletnem arhivu video umetnosti Postaja DIVA, ki ga od leta 2005 razvijamo na SCCA-Ljubljana.

Predstavitev fizičnega in spletnega arhiva video umetnosti  v slovenskem prostoru (nadgradnja Videodokumenta) 19. 1. 2010, ob 19. uri Mestna galerija Nova Gorica, Trg Edvarda Kardelja 5, Nova Gorica. Vljudno vas vabimo v prostore Mestne galerije Nova Gorica na predavanje, predstavitev, projekcijo in diskusijo o fizičnem in spletnem arhivu video umetnosti Postaja DIVA, ki ga od leta 2005 razvija Zavod SCCA-Ljubljana. Barbara Borčić in Ida Hiršenfelder, vodji arhiva, bosta predstavili kontekst in namen arhiva, študijsko razstavo v Galeriji Škuc (junij 2009) in arhiv DIVA na spletu.

On the occasion of the Ars Electronica Festival 2009 the econtentPlus projectGAMA (Gateway to Archives of Media Art) is launching a portal to the eight founding European archives with a screening installation of selected works from the collections and a workshop.

Študijska razstava DIVA v Galeriji Škuc je predstavila arhiv Zavoda SCCA-Ljubljana Postaja DIVA kot "živi arhiv" z didaktičnim momentom, praktičnimi demonstracijami, teoretskimi prispevki, reprezentativnimi video deli, kuratorskimi izbori in mednarodnimi povezavami. Hkrati bo uprizorila teoretske, praktične in umetniške aspekte avdiovizualnih arhivov sodobne umetnosti.

Zapri Prijavi se kot član
 
Uporabniško ime
Geslo
Remember me